20 نکته مفید برای رسیدن به موفقیت در کار و زندگی
مترجم: مریم رضایی چه چیزهایی می‌تواند به شما کمک کند که در زندگی شخصی و کاری خود موفق شوید؟ هیچ پاسخ ساده‌ای به این سوال وجود ندارد، اما تجربه نشان داده فعالیت‌هایی وجود دارد که می‌تواند فرصت‌های بهره‌وری در کار و شادی در زندگی را افزایش دهد. کاربران وب‌سایت پرسش و پاسخ Quora، درس‌هایی را که در زندگی و کار خود آموخته‌اند در پاسخ به سوال «10 موضوع مهمی که در مورد زندگی باید بدانیم چیست؟» عنوان کرده‌اند. بهترین توصیه‌های این کاربران جمع‌آوری شده و در زیر آمده است: بدانید که مردم به اندازه‌ای که شما فکر می‌کنید، به برخی مسائل اهمیت نمی‌دهند.
برای بیشتر افراد مهم نیست که شما یک ماشین جدید خریده‌اید یا در کارتان ارتقا گرفته‌اید. بنابراین نباید قضاوت‌های آنها را مبنای موفقیت‌ها و شادی‌های کار و زندگی خود قرار دهید. از طرف دیگر، اگر توجه و دخالت آنها بیش از حد معطوف شما است، نگذارید به ذهنتان سرایت کند.
افرادی که واقعا به شما اهمیت می‌دهند، به کمالات و دارایی‌های شما علاقه‌مند نیستند؛ آنها خود شما را می‌خواهند.
وقتی شخصی یافتن شغل جدید را به شما تبریک می‌گوید، کاملا می‌توانید تشخیص دهید که از روی حسادت است یا آن فرد واقعا برای شما خوشحال است. وقتی با افرادی مواجه می‌شوید که خالصانه به شما علاقه دارند، هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا آنها را حفظ کنید؛ چون این افراد شالوده موفقیت‌های بعدی هستند.
برنامه‌ریزی زندگی بر اساس پول، باعث خوشحالی شما نمی‌شود.
بر علاقه و اشتیاق‌تان‌ تمرکز کنید، نه بر دریافت‌های مالی. جاستین فریمن، مشاور دانشگاه ایالت میسوری می‌گوید مردی را می‌شناخته که در کل دوران کاری خود تلاش می‌کرد پس‌اندازش شش رقمی شود؛ اما قبل از اینکه حتی بتواند به این پول دست بزند، بر اثر بیماری سرطان درگذشت.
قدرت بیان بسیار مهم است.
اگر بدانید چه چیزهایی باعث واکنش قطعی مردم می‌شود، بهتر می‌توانید بر آنها تاثیر بگذارید. به گفته فریمن «وقتی می‌دانید چطور صحبت کنید تا عقیده فردی را تغییر دهید، در او اطمینان ایجاد کنید و ترس‌های یک کودک را آرام کنید، یعنی به قدرت بیان دست یافته‌اید.»
یک مسوولیت نسبت به همه و یک مسوولیت نسبت به خودتان دارید.
فریمن معتقد است ما در زیستن خود صرفا مسوولیت داریم بعد انسانی را در همه افراد تشخیص داده و به افرادی که به کمک نیاز دارند، کمک کنیم. به هر حال، در نهایت شما فقط خودتان را می‌توانید کنترل کنید و یافتن شادی و موفقیت در زندگی به خودتان بستگی دارد.
همیشه برای مسائل غیرمنتظره آماده باشید.
هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا بدانید امور به چه نحوی می‌گذرد، چه وظایف و مسائل شرکت‌تان باشد و چه امور شهر و کشورتان. اما این را بدانید که هیچ سطحی از علم و دانش نمی‌تواند شما را در برابر بحران‌های ناگزیر در طول زندگی آماده کند. بنابراین، همیشه یک نقشه شماره ۲ هم داشته باشید.
نمی‌توانید اجازه دهید دیگران شما را تعریف کنند.
درست است که انسان‌ها اجزایی هستند که جامعه را تشکیل می‌دهند؛ اما به دیگران یا طرز فکر‌های دیگر اجازه ندهید بگویند که چه کسی هستید.
همیشه فراتر از حد نیاز حرکت کنید.
برای رسیدن به موفقیت، نسبت به دیگران عملکرد بهتری داشته باشید و وقتی در صدر قرار گرفتید، با خودتان رقابت کنید.
جهت‌گیری‌ها بر هر کاری که می‌کنید اثر می‌گذارند.
جهان‌بینی شما بر هر تصمیمی که می‌گیرید، اثر می‌گذارد. اگر تمایلات خود را بشناسید، خودخواهانه رفتار کردن را به حداقل می‌رسانید و کاری را انجام می‌دهید که برای موقعیت موجود مناسب است.
زندگی کردن در حال، شما را متمرکز می‌کند.
این را بپذیرید که گذشته را نمی‌توان تغییر داد و سعی کنید برای آنچه پیش روی شما قرار دارد، تلاش کنید.
افرادی که خیلی با شما فرق دارند، می‌توانند زندگی شما را غنی کنند.
اگر اطراف شما را افرادی بگیرند که ذهنیت مشابه با شما دارند، خلاقیت‌تان محدود می‌شود؛ اما اگر چشم‌اندازهای جدیدی را بجویید که جهت فکری آنها با شما متفاوت است، می‌توانید سریع‌تر رشد کنید و بیشتر یاد بگیرید.
هرچه می‌توانید به مسافرت بروید.
قرار گرفتن در موقعیت‌های مختلف زندگی نه تنها چشم‌اندازهای جدید زندگی را پیش روی شما قرار می‌دهد، بلکه مغز شما را از حالت خلبان اتوماتیک درمی‌آورد و باعث می‌شود با انرژی تازه‌ای به محیط کار بازگردید.
ریسک کردن را تا زمان رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه دهید.
اگر هنوز شغلی را پیدا نکرده‌اید که شما را خوشحال کند، ثابت ننشینید.
شهرت و اعتبار شما باید حفظ شود.
هرچه در توان دارید برای حفاظت از اعتبار خود به کار گیرید. به صادق بودن، قابل اتکا بودن و مهربان بودن عادت کنید و این به خودی خود توجه دیگران را جلب می‌کند.
احساسات نباید راهنمای تصمیم‌گیری باشند.
یک واکنش ناخودآگاه تحت تاثیر ترس یا عصبانیت می‌تواند در یک لحظه کل زندگی شخصی یا کاری شما را نابود کند. قبل از اینکه تصمیم بزرگی اتخاذ کنید، صبر داشته باشید تا به آرامش برسید.
همواره به دنبال اهداف بزرگ‌تر باشید.
شما در دنیایی زندگی می‌کنید که بسیار بزرگ‌تر از خودتان است. روشی برای واکنش نشان دادن به این بزرگی پیدا کنید.
چیزهای زیادی وجود دارد که نمی‌دانید.
اگر کاری وجود دارد که فکر می‌کنید شخص دیگری بهتر می‌تواند آن را انجام دهد، معطل نکنید. اگر بحثی در مورد یک موضوع صورت می‌گیرد و شما اطلاعات کافی از آن موضوع ندارید، از پریدن داخل آن بحث اجتناب کنید.
شاد بودن یک انتخاب است.
نگرش و رفتار شما یک تصمیم است. انتخاب شادی و خوش‌بینی، صرف نظر از موقعیت خاصی که در آن قرار دارید، بیش از منفی‌گرایی باعث موفقیت می‌شود.
همه افراد ترسو هستند.
این را بدانید که همه انسان‌ها از شکست خوردن می‌ترسند. افراد موفق می‌دانند چگونه این ترس را بپذیرند و نگذارند تشویش و اضطراب آنها را از پیش رفتن بازدارد.
هیچ چیز همیشه کامل نیست.
برخلاف داستان فیلم‌ها، افراد خوب همیشه پیروز میدان نیستند. قدر چیزهایی را که دارید بدانید؛ به خاطر داشتن آنها قوی‌تر و شادتر خواهید بود.