شهردار منطقه 4 مشهد گفت: برخورد قاطع با ساخت‌وسازهای غیرمجاز و متخلفان ساختمانی و رعایت اصول و ضوابط شهرسازی در ساختمان‌ها، رعایت حقوق شهروندان است. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 4، شاهچراغی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری با تخلفات ساختمانی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز از طریق صدور اخطاریه، جمع‌آوری ابزار و مصالح، پلمپ واحدهای غیرمجاز و... برخورد قانونی شده است.وی تعداد تخلفات فاقد و مغایر پروانه شامل پیشروی‌های طولی و ارتفاعی غیرمجاز، احداث طبقات و واحدهای غیرمجاز را بیش از 300 مورد اعلام کرد و افزود: در پی انجام این تخلفات، شهرداری منطقه 4 برای تمامی متخلفان ضمن صدور اخطاریه‌های لازم، پرونده تخلفات تشکیل داده و در 688 نوبت اقدام به جمع‌آوری ابزار و مصالح متخلفان نموده و 465 نوبت پیگیری پلمپ واحدهای غیرمجاز توسط این منطقه صورت گرفته است. وی در ادامه خاطرنشان کرد: 216 مورد از پرونده های متخلفان برای تعیین تکلیف به کمیسیون ماده صد فرستاده شده است و در چهار ماه اول سال جاری، 7 مورد از احکام کمیسیون ماه صد اجرا گردیده است و 9 مورد رای قلع بنا در خصوص تغییر کاربری پیلوت و پیشروی طولی انجام شده است.


خدمات رسانی ۲۴ ساعته
به زائران حاضر در منطقه 8
با افزایش بی‌سابقه حجم سفرهای تابستانی پس از پایان ماه رمضان شهرداری منطقه ۸ اقدام به ارائه خدمات ۲۴ ساعته به شهروندان نموده است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 8، اصغری با اعلام خبر فوق اظهار کرد: با عنایت به موقعیت جغرافیایی منطقه 8 و همجواری با حرم مطهر، تردد و تجمع و تمرکز زائران در این نقطه شهری نسبت به دیگر نقاط بیشتر است و ارتقای سطح بهداشت و پاکیزگی این منطقه اهمیت بسزایی دارد. شهردار این منطقه ادامه داد: از جمله خدمات ارائه شده به زائران حاضر در این منطقه می‌توان به نظافت مستمر معابر اصلی اطراف حرم، جمع‌آوری و خروج زباله‌ها به صورت مرتب و در بازه زمانی مناسب و جلوگیری از بروز مشکلاتی همچون ترافیک اشاره کرد.
وی در ادامه با اشاره به جمع آوری مشاغل کاذب موجود در سطح منطقه عنوان کرد: به منظور جلوگیری از سوءاستفاده سودجویان و شهرداری این منطقه اقدام به جمع‌آوری دست‌فروشان و متکدیان کرده است و به طور میانگین در هر روز ۲ متکدی و ۸ دست‌فروش جمع‌آوری می‌گردند.
وی چادرخوابی در خیابان‌ها را یکی از معضلات پیش روی این منطقه دانست و گفت: به منظور جلوگیری از مزاحمت‌های ناشی از چادرخوابی در سطح معابر و پارک‌های منطقه، به طور میانگین روزانه با 35 مورد چادرخوابی برخورد شده است و زائران به کمپ‌های استقرار زائران راهنمایی شده‌اند.


مقام نخست تربیت بدنی شهرداری منطقه یک
در ورزش همگانی
حوزه تربیت بدنی و ورزش همگانی شهرداری منطقه یک موفق به کسب رتبه اول میان مناطق سیزده‌گانه مشهد گردید.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، براساس ارزیابی انجام شده توسط مدیریت تربیت بدنی شهرداری مشهد، در 3 ماهه نخست سال جاری، تربیت بدنی شهرداری منطقه یک موفق به کسب مقام اول در حوزه‌ ورزش همگانی در بین مناطق سیزده‌گانه شهرداری مشهد شده است.
از اهم فعالیت‌های قابل ذکر در سه ماهه نخست می‌توان به برگزاری جشنواره تفریحی و ورزشی (۲ جشنواره ویژه آقایان و ۷ جشنواره ویژه بانوان) به مناسبت عید مبعث و میلاد حضرت مهدی موعود (عج) اشاره کرد.


رکورد ساخت بنای موقت مسجد
در ۳۰ روز در منطقه ۱۰
شهردار منطقه 10 از ساخت بنای موقت مسجد صاحب‌الزمان(عج) در مدت 33 روز خبر داد.
به گزارش روابط عمومی منطقه۱۰، حسینی با اشاره به اینکه مسجد صاحب‌الزمان(عج) در ناحیه ۲ منطقه ۱۰ واقع شده است، افزود: بنای موقت و تجهیزات بیرونی و داخلی این مسجد با مشارکت شهرداری و کمک‌های مردمی در مساحت ۳۰۰ متر مربع ساخته شد.
شهردار منطقه 10 با تاکید بر احداث بنا طبق مقررات شهرسازی، اعلام کرد: شهرداری منطقه 10 آماده هر گونه همکاری با هیئت امنا مسجد صاحب‌الزمان(عج) جهت ساخت و توسعه بنای اصلی در مساحت 800 متر مربع است. حسینی شهروندان را بهترین مشاروان شهرداری دانست و اذعان کرد: آگاهی نهادها و سازمان‌ها از خواسته‌های مردم موجب ارائه بهتر خدمات خواهد شد.