اصفهان مجری برگزاری نخستین استارت آپ ملی بانوان شد
دنیای اقتصاد: رئیس کمیسیون بانوان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اصفهان مجری برگزاری نخستین استارت آپ ملی بانوان در سطح کشور شد. زهرا اخوان نسب در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص برگزاری نخستین استارت آپ ویکند بانوان، اظهار داشت: استارت آپ ویکند بانوان دو وجه امتیاز دارد اول اینکه نخستین استارت آپ ویکند بانوان در سطح کشور است و دوم اینکه نخستین استارت آپ ویکندی است که با حمایت و مجری اتاق بازرگانی استان اصفهان برگزار می شود. وی بیان داشت: در حال حاضر نزدیک به ۴۵ نفر از بانوان از سراسر کشور در این استارت آپ ویکند ثبت نام کرده اند.

رئیس کمیسیون بانوان اتاق بازرگانی استان اصفهان تصریح کرد: استارت آپ ویکند بانوان با هدف ورود زنان به کسب‌وکار جدید، شبکه‌سازی، ایده پردازی و انجام کارگروهی برگزار می شود. وی اعلام کرد: شرایط کار استارت آپ این است که ایده‌هایی که در راستای موضوع استارت آپ هستند باید ظرف مدت سه روز پایان هفته به کار عملی تبدیل شوند. اخوان نسب با اشاره به اینکه بسیاری از ارگانها به سمت برگزاری استارت آپ، رفته اند و بدنبال این هستند که با برگزاری هر استارت آپ تحولاتی در افراد تحت آموزش ایجاد کنند، اظهار داشت:
می توان گفت زندگی به قبل از استارت آپ و پس از استارت آپ تقسیم شود. وی با اشاره به اینکه استارت آپ ویکند بانوان برای اولین بار در کشور با شعار «ما می‌توانیم» در اتاق بازرگانی استان اصفهان برگزار می‌شود، تصریح داشت: اولین رویداد کارآفرینی در حوزه کسب‌وکار بانوان در کشور از تاریخ ۲۵ تا ۲۷ آذرماه سال جاری برگزار می شود.

اخوان نسب اضافه کرد: این استارت آپ پیرو درخواست معاونت زنان برای فعال ساختن زنان در حوزه‌های اقتصادی طرح‌ریزی‌ شده است. وی عنوان کرد: در این استارت آپ افراد علاقه‌مند پس از ثبت‌نام به ۱۰ گروه ۱۰ نفره تقسیم می‌شوند و شروع به ایده پردازی می‌کنند و در طول مدت سه روز از طرف اتاق بازرگانی مورد مشاوره و حمایت قرار می‌گیرند و آموزش‌های لازم را در راستای چگونگی آغاز کسب‌وکار موردنظر خود و ثبات در آن را دریافت می‌کنند.

رئیس کمیسیون بانوان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: پس از گذشت سه روز، سه گروه از بین ۱۰ گروه برگزیده خواهند شد که توسط اتاق بازرگانی استان اصفهان مورد حمایت قرار گرفته و تسهیلاتی برای اجرایی کردن ایده خود دریافت می‌کنند تا بتوانند فعالیت‌های اقتصادی خود را به بار بنشانند. وی افزود: در این استارت آپ ایده‌های نو شناسایی می‌شوند و میدان برای فعالیت زنان در حوزه کسب‌وکار وسیع‌تر می‌شود؛ ضمن اینکه توانمندی زنان و بروز استعدادهایشان در این استارت آپ شکوفا می‌شود. رئیس کمیسیون بانوان اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: مهم‌ترین بحث در استارت آپ، بحث آموزش است و بانوان یاد می‌گیرند که در کنار هم به فعالیت‌های مفید گروهی بپردازند و با مشورت یکدیگر طرح و ایده مطرح کنند و از دل این طرح کسب‌وکار ایجاد کنند.

اخوان‌نسب معیار گزینش سه گروه برتر را میزان مشارکت اعضا در کار جمعی، توانایی گروه در اجرایی کردن ایده‌ها، حس همکاری و میزان ملموس بودن ایده‌ها و به اجرا درآمدنشان دانست و گفت: ملاک اصلی، به اجرا درآمدن ایده‌های مطرح‌ شده است. وی تصریح کرد: طرح استارت آپ ویکند بانوان که به معنای «آغاز در پایان هفته» است از مهر ماه سال جاری مطرح شد و اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق معاونت بانوان و شبکه‌های اجتماعی انجام شد و ثبت‌نام آغاز شد و تا روز ۲۴ آذرماه نیز ادامه خواهد داشت. رئیس کمیسیون بانوان اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: سقف افراد ثبت‌نام شونده در این استارت آپ تا ۱۰۰ نفر خواهد بود و افراد علاقه‌مند با هر سن و تحصیلات و از هر استانی می‌توانند در این استارت آپ ثبت‌نام کنند.

اخوان‌نسب اذعان داشت: تاکنون ۴۵ بانو از سراسر کشور در این استارت آپ ثبت‌نام کرده‌اند و هزینه ثبت‌نام برای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان است که برای بانوان دانشجو تخفیفی قائل شده‌ایم و نیز برای تمام افراد شرکت‌کننده در این استارت آپ امکانات رفاهی اعم از اسکان و غذا و حتی نگهداری کودکان تدارک دیده‌ایم و مسئولیت همه این تسهیلات بر عهده اتاق بازرگانی استان اصفهان است. وی افزود: تاکنون جلساتی هم برای آموزش برگزار کرده‌ و بوم کسب‌وکار را برای افراد علاقه‌مند راه‌اندازی کرده‌ایم. رئیس کمیسیون بانوان اتاق بازرگانی اصفهان اعلام کرد: ۲۰ درصد شرکت‌کنندگان در این استارت آپ را آقایان علاقه‌مند تشکیل می‌دهند که می‌توانند در کنار بانوان ایده پردازی کنند.