نوآوری ها پشت دیوار شبکه توزیع متوقف است!
دنیای اقتصاد: معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با تاکید بر اهمیت نوآوری و ایده پردازی در حل مشکلات و معضلات کشور پیشنهاد کرد: برای مسایلی مانند احیای زاینده رود می توان استارتاپ ویکند (آخر هفته کارآفرینی) با دید تجاری برگزار کرد.

سورنا ستاری در دیدار با از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و نخبگان استان اصفهان گفت: نباید حل همه مشکلات را به گردن دولت بیندازیم بلکه لازم است از حرکت اجتماعی مردم و مشارکت آنها نیز با بهره گیری از روشهایی مانند رویداد استارتاپ ویکند استفاده کنیم.

وی بزرگترین قوه محرکه اقتصاد دانش بنیان را نیروی انسانی خواند و اظهار کرد: نیروی انسانی در اقتصاد نفتی یا اقتصادهایی که پایه آن پول مفت است، نادیده گرفته می شود.
وی سرمایه اصلی کشورمان را نیروی انسانی آن اعلام و تصریح کرد: ما چهار و نیم میلیون نفر دانشجو داریم که در این زمینه جزو چهار کشور نخست دنیا هستیم همچنین پس از امریکا، روسیه، چین و هند، پنجمین تربیت کننده مهندس در دنیا هستیم.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با تاکید بر اینکه لازم است به جوانان تحصیلکرده و خلاق کشورمان، اجازه ریسک کردن دهیم گفت: دولت، بخش خصوصی و مردم باید به مغزها و ایده های نو نگاه کنند تا بتوانیم اقتصاد دانش بنیان داشته باشیم.
ستاری با بیان اینکه باید قبول کنیم که پژوهش، درآمدزاست افزود: لازم است فرهنگ ما در این زمینه اصلاح و ظرفیتهایی مانند علوم انسانی، اقتصاد هنر و گردشگری با زیربنای فناوری اطلاعات بکار گرفته شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین در این دیدار گفت: دولت یازدهم برای شرکتهای دانش بنیان خط وی آی پی ( VIP) گذاشته است و از آنها حمایت ویژه می کند.
ستاری افزود: امسال با وجود شرایط فعلی اقتصادی، یکهزار و 500 شرکت دانش بنیان در کشور از معافیت مالیاتی و صدها شرکت از تسهیلات مالی استفاده کردند.
وی با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری به مغزهای متفکر کمک می کند اظهار کرد: ما برای برقراری ارتباط صنعت با دانشگاهها و توسعه شرکتهای دانش بنیان آمادگی داریم.

وی با تاکید بر اینکه لازم است تفکر دانشگاههای کشور تغییر کند افزود: باید فقط حدود ۱۵ درصد بودجه دانشگاهها از محل دولت و شهریه و مابقی از محل پژوهش، توسعه فناوری و شرکتهای دانش بنیان تامین شود.
معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این جلسه گفت: سفر امروز به اصفهان، چهل و پنجمین سفر استانی معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در دور دوم سفرهای استانی است.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز با ارسال پیامی به معاون علمی و فناوری رییس جمهوری که در این جلسه خوانده شد خواهان اصلاح ساختار مدیریتی سازمانها و بنگاههای اقتصادی بخش خصوصی و تعدیل شبکه توزیع در کشور شد و گفت: بسیاری از نوآوری ها پشت دیوار بلند شبکه توزیع وا مانده است. سید عبدالوهاب سهل آبادی همچنین خواهان حمایت از مصرف کالای ایرانی شد و افزود: این کار نیازمند خیزش عظیم فرهنگی و اجتماعی است و یاری همه عناصر کشور را می طلبد.

وی نهضت آسان سازی شرایط کسب و کار و استفاده از امکانات سخت افزاری موجود را سریع ترین راه برای ثروت آفرینی گسترده و عادلانه در کشور خواند و تاکید کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با همه توان و امکانات خود برای ارایه الگوی مناسب همکاری دولت و بخش خصوصی اعلام آمادگی می کند.

محمود شیخ زین الدین افزود: ما در این سفر به سراغ اتاق بازرگانی بعنوان پارلمان بخش خصوصی نیز آمدیم تا جایگاه و اهمیت آنها در اقتصاد دانش بنیان بیش از پیش، تبیین شود.
مصطفی رناسی نایب رییس اتاق اصفهان در این جلسه گفت:در شرایط پسا تحریم شرکت های خارجی خواستار ورود به ایران در تمامی بخش ها می باشند و بهتر است شرکت هایی وارد اقتصاد ایران شوند که آخرین دستاوردهای تکنولوژی و مدیریت بنگاهی را به ایران منتقل کنند .

علی نادری مشاور عالی اتاق اصفهان در این جلسه خواستار راه اندازی مدرسه کسب و کار business school از دانشگاههای معتبر جهانی در ایران شد و گفت: این مراکز می تواند مدیران بین المللی برای کشور تربیت کند.
علی صفرنورالله مشاور سرمایه گذاری اتاق اصفهان در این جلسه از تشکیل کمیته توسعه فناوری و سرمایه گذاری در اتاق اصفهان خبر داد و گفت: این کمیته می تواند زمینه ارتباط موثر بین سرمایه گذار و صاحبان ایده را فراهم سازد.