توسعه صادرات لوله و  پروفیل به کشورهای همسایه
افتتاح رسمی فاز اول طرح توسعه شرکت نورد لوله و پروفیل تهران شرق در شهرک صنعتی عباس آباد به مکانی برای قدردانی از جهادگر صنعت پروفیل کشور ( مهندس محمود صابری) تبدیل شد و تمامی مسئولان حاضر در این مراسم، از راه اندازی این مجموعه تولیدی و افرادی چون مهندس صابری، که در شرایط سخت و ویژه کنونی صنعت و تولید کشور و در شرایط تحریم ها، جانفشانی می‌کنند، به نیکی یاد کردند. شرکت نورد لوله و پروفیل تهران شرق در سال 1383 در زمینه تولید انواع لوله و پروفیل و قطعات فولادی براساس مجوز صنایع و معادن سابق در منطقه خاتون آباد شهرستان پاکدشت ثبت و تاسیس شد.
همزمان با فعالیت این واحد تولیدی که از مهندسین و نیروهای متخصص در صنعت پروفیل کشور و ماشین آلات مدرن بهره می‌برد، در سال ۱۳۹۰ مدیریت شرکت پروژه طرح توسعه را در زمینی به مساحت ۵۳۰۰۰ متر مربع و زیر بنای ۳۲۰۰۰ متر مربع در شهرک صنعتی عباس آباد کلید زد .

pic۱

*محمود صابری مدیرعامل: با راه اندازی فاز دوم طرح توسعه این شرکت که انشاالله با همکاری مسئولان انجام خواهد شد اهداف بزرگ این واحد که همانا تولیدات صادرات محور با برند میامی فولاد شرق است، با قوت و قدرت بیشترعلاوه بر کشورهای آسیای میانه، به عراق، افغانستان و سایر کشورهای دیگر هم صادر خواهد شد


با راه اندازی فاز اول طرح توسعه و به منظور ادامه و حفظ ظرفیت قبلی شرکت نورد لوله و پروفیل میامی فولاد شرق در منطقه خاتون آباد پاکدشت تاسیس و شروع به فعالیت کرد.
مهندس محمود صابری مدیرعامل و مجری طرح توسعه شرکت نورد لوله و پروفیل تهران شرق، با اشاره به 3 سال تلاش بی وقفه برای راه اندازی طرح توسعه، از آرزوهای بزرگ خود برای تبدیل این مجموعه مدرن به بزرگترین واحد تولیدی صنعت پروفیل کشور در آینده نزدیک خبر داد.
در مراسم ویژه راه اندازی فاز اول این شرکت که به نوعی جشن دهه فجر صنعت شهرستان پاکدشت تلقی می شد، مهندس محمدرضا مس فروش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به همراه مهندس قاسمی فراز فرماندار، حجت الاسلام لزومیان امام جمعه و مهندس بشیری نماینده شهرستان پاکدشت در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنعت و معدن و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان، حضور داشتند.
مهندس صابری در سخنرانی خود خطاب به مهمانان این مراسم به نیاز روز افزون کشورمان به محصولات نورد و لوله و پروفیل اشاره کرد و افزود: با توجه به روند توسعه در ابعاد مختلف و استفاده فراوان از اینگونه تولیدات، مدیریت این کارخانه با استفاده از تجاربی که در کارخانه تهران شرق در شهرک صنعتی خاتون آباد به دست آورده بود، اقدام به سرمایه گذاری برای احداث طرح توسعه در شهرک صنعتی عباس آباد نمود که فاز اول آن امروز در 12خط جدید با ظرفیت 220هزار تن به بهره برداری رسیده و فاز دوم آن تا شش ماه آینده به تولید نهایی خواهد رسید. این کارخانه در مرحله تولید نهایی 720هزار تن محصولات مختلف نورد و لوله و پروفیل از 8 الی 24 اینچ، با ضخامت بالای 3 میلیمتر را تولید و روانه بازار خواهد کرد. میزان اشتغالزایی طرح مزبور در فاز اول بالغ بر 150 نفر بوده که در مرحله نهایی، این میزان به 300 نفر شاغل در کارخانه تهران شرق افزایش خواهد یافت. این در حالی است که مجموعه تحت مدیریت مهندس صابری در میامی فولاد در خاتون آباد با بیش از 200 هزار تن تولید سالانه در حال حاضر بیش از 110 نفر را به صورت مستقیم مشغول به کار کرده است.

pic2

*میزان سرمایه گذاری این کارخانه در فاز اول طرح توسعه معادل ۵/ ۱ میلیون یورو ، ۳ میلیون دلار ارزی و بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است


وی تصریح نمود که: در فاز اول طرح توسعه چند نوع محصول ویژه و از جمله لوله فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی با درزجوش، پروفیل هایی از جنس فولاد زنگ نزن، پروفیل از جنس فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی و انواع پروفیل با مقطع غیر مستطیلی تولید می شود. وی میزان سرمایه گذاری این کارخانه در فاز اول را معادل یک میلیون و ۵۰۰ هزار یورو، سه میلیون دلار و سرمایه گذاری ریالی آن را بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان خواند و تاکید کرد: تولیدات این شرکت با تنوع حدود ۷۰ نوع محصول از ضخامت ۲۵/ ۱ تا ۸ میلیمتر در فاز اول و ۸ الی ۲۰ میلیمتر در فاز بعدی طرح توسعه است که عمده تمرکز و توجه ما در این مرحله، صادرات این محصولات به کشورهای آسیای میانه ، عراق و افغانستان است.
صابری معتقد است مدیران شرکت با این باور که تجربه و توان لازم برای تولیدات صادرات محور به سایر کشورها را دارند در پی این هستند که با هدف کمک به جذب نیروهای بومی منطقه و متخصصین صنعت پروفیل کشور، به این مهم دست یابند.
صابری فاکتور مهم دیگری را که در افتتاح طرح توسعه کارخانه در شهرک صنعتی عباس آباد بیان کرد، این بود که کلیه عملیات ساختمانی و ساخت و نصب سوله ها و خطوط تولید با همت پرسنل شرکت طراحی و انجام شده است که همگی دلالت بر تفکر ویژه برای احداث یک کارخانه مدرن و پاسخگو دارد و نمونه کاملی از اقتصاد مقاومتی بر اساس توان داخل میباشد.

pic۳

*این کارخانه در فاز اول طرح توسعه 220هزار تن محصولات مختلف لوله وپروفیل از ضخامت 25/ 1 تا 8 میلیمتر ودر فاز بعد ی با راه اندازی خط 24 اینچ از ضخامت 8تا 20میلیمتر وتا ظرفیت 720هزار تن محصولات جدید و متنوعی را روانه بازار داخل و صادراتی خواهد نمود


براساس این گزارش، مهندس مس فروش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران طی سخنانی در این مراسم از عملکرد مدیران ارشد شرکت نورد لوله و پروفیل شرق تهران ارزش بالای جهادگران صنعت و تولید کشور که صابری یکی از آنها تلقی می شود، قدردانی کرد. مس‌فروش حمایت وزارت متبوع را برای ادامه فازهای بعدی این مجموعه و صنعتگرانی مانند صابری که بدون کوچکترین کمک سیستم بانکی و صندوق توسعه ملی ، این طرح توسعه را به مرحله راه اندازی رسانیده است اعلام کرد و آنها را پیش قراولان بازسازی صنعت کشور در شرایط تحریم دانست.
همین قدردانی و سپاس از صابری و همکارانش در شرکت نورد لوله و پروفیل تهران شرق از زبان مسئولان شهرستان پاکدشت در ادامه مراسم شنیده شد و در پایان مهمانان از خط تولید بازدید کرده و برای حضور در فاز بعدی طرح که گفته شده سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، قول حمایت و کمک دادند.