چهار ویژگی ضروری برای کار‌آفرینان جوان
ترجمه: دلآرام حسینیون کن ساندهیم، نویسنده این مقاله، آژانس کاریابی KAS را اداره می‌کند. او یک جوان 29 ساله است که در 25 سالگی و بدون هیچ تجربه‌ای، پس از اخراج شدن از یک شرکت 3 ماه بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، کار خود را در دفتر کاری واقع در یک آپارتمان کوچک شروع کرد.
ساندهیم بر اساس تجربیات کاری خود، 4 ویژگی ضروری برای کارآفرینان تازه‌کار و جوان برشمرده است.
۱ کارآفرینان اصول اولیه فروش را به خوبی می‌دانند
کارآفرینان افرادی هستند که در میان مهارت‌های متفاوت، در حوزه فروش و ارائه خدمات به مشتری، بسیار موفق‌تر عمل می‌کنند. فروش شامل ارائه خدمات مناسب به مشتری همراه با داشتن آگاهی کامل از کسب‌وکار آنها است و بر این اساس سختکوش‌ترین کارآفرینان، نسبت به عامه مردم فروش را بسیار ساده می‌بینند. از آنجایی که تلاش و هدف هر کسب‌وکار کوچک و خانوادگی، تبدیل شدن به یک شرکت کامل با دفتر کاری مجهز و کارمندان سختکوش و هوشمند است تا بقای آن تضمین شود، کارآفرین باید بتواند در هر یک از موقعیت‌های کسب‌وکار که سر راه او قرار می‌گیرد، سرمایه گذاری کند. این مالکیت ثابت و مداوم است که باعث می‌شود بیشتر صاحبان کسب‌وکارهای کوچک موفق باشند.
۲ کارآفرینان به اندازه کافی کاردان هستند تا کارمندان مناسبی استخدام کنند.
جک ولش در کتاب خود به نام «برنده شدن»، به نکته‌ای اساسی در مورد اینکه انسان‌های خوب بسیار کم و نادر هستند و کارمندان خوب و شایسته به ندرت پیدا می شوند، اشاره می‌کند. می‌توان گفت یکی از موانع اولیه برای موفقیت در کسب‌وکارهای کوچک پیدا کردن افراد مناسب است. اکثر کارآفرینان کار خود را از خانه یا شرکت‌های کوچک آغاز می‌کنند. می‌توانم تضمین کنم به‌کارگیری کارمندان بدون داشتن دفتر کار، چقدر می‌تواند پیچیده و ناامیدکننده باشد.
من خود یک شرکت کاریابی را اداره می‌کنم و بنابراین زمانی که می‌خواهم نیرویی جذب کنم، مزیتی استثنایی نسبت به دیگر صاحبان کسب‌وکارهای کوچک دارم.
۳ کار آفرینان با صنعت خود بهتر و بیشتر از شرکت‌های بزرگ‌تر آشنایی دارند.
به عنوان فردی که همواره نیرو استخدام می‌کند، من باید در مورد نوشتن رزومه، مصاحبه کردن، مذاکره کردن، اصل متقاعدسازی و ترغیب، مدیریت، مشاوره، فروش، بازاریابی، تکنیک‌های بازاریابی تلفنی، نیروی انسانی، نامه‌نگاری، در کنار تعداد زیادی از دیگر مهارت‌ها مطالعه می‌کردم. نه تنها مجبور بودم در مورد این جنبه‌های صنعت حوزه فعالیتم اطلاعات کسب کنم، بلکه به صورت مداوم نیز باید دانش و اطلاعاتم را در مورد موضوعات مختلف به روز رسانی می‌کردم. مطالعه مداوم نیازمند نظم زیاد، تمرکز و پشتکار است. کارآفرینان برای شناخت درست و حقیقی صنعت خود و نه فقط تضمین بقایشان در محیط کسب‌وکار، می‌دانند که حجم و میزان کاری که بعد از چند ساعت تلاش نتیجه می‌دهد، آنها را از دیگران متمایز می‌کند.
۴ کارآفرینان مهارت زیادی در نوشتن دارند
بدون فراگیری مهارت‌های نوشتاری بالاتر از حد متوسط، فکر نمی‌کنم کسب‌وکار من در جایگاه امروز قرار می‌گرفت. اما این بدین معنا نیست که برای رسیدن به این هدف، یک کارآفرین باید مثل نویسنده معروف، ارنست همینگوی بنویسد، البته این روزها ایمیل‌نویسی به قدری رایج شده که یک کارآفرین نمی‌تواند مهارت‌های نوشتاری پایین‌تر از سطح متوسط داشته باشد. از آنجایی که وب‌سایت یک کسب‌وکار کوچک مهم‌ترین جنبه فعالیت آن است، کارآفرینان نیاز دارند نوشته‌ها و بخش‌های آموزنده‌ای در مورد ویژگی‌های صنعت خود برای خریداران بنویسند. وب‌سایت‌های نوشته‌شده توسط کارآفرینان معمولی، علاقه خریدار را در نظر نمی‌گیرند و مورد توجه قرار نمی‌دهند، اما یک کارآفرین باهوش می‌داند که بدون داشتن یک وب‌ سایت فعال، تکنیک‌ها و روش‌های تبلیغاتی مانند پرداخت الکترونیکی با یک کلیک، مفید واقع نخواهد شد. در حالی که بسیاری از شرکت‌ها به وب‌سایت‌های خود اهمیت نمی‌دهند، یک کارآفرین باهوش و زیرک به این موضوع پی می‌برد و با تقویت وب‌سایت خود به‌آرامی سهم بازار را به دست می‌آورد.