دهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر آذربایجان غربی با حضور فعالان تعاون در این استان برگزار شد. مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تبریک هفته تعاون به همه تعاونگران و مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران از سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تشکیل شده است بیشترین سهم را از آن بخش دولتی عنوان کرد و افزود:

با عنایت به اینکه در سال‌های اخیر سهم دولت در اقتصاد کاهش یافته است هنوز هم بخش اعظم اقتصاد از آن دولت است و با وجود خصوصی سازی در زمینه‌های مختلف تا شرایط ایده آل فاصله زیادی وجود دارد . مهندس نقی زاده با اشاره به اینکه انسان‌ها دارای ظرفیت‌های مختلفی هستند که گاهی اوقات با همکاری و تعاون و هم افزایی این ظرفیت‌ها به بار می‌نشیند گفت: تجربه نشان داده است زمانی که تعاونی‌ها با سرمایه مطلوب و نوآوری و قدرت با چاشنی اصول و ارزشها و دغدغه‌های اخلاقی به مقابله با رقبای خود پرداخته‌اند، موفق تر عمل کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه نهضت تعاونی می‌تواند به منظور ایجاد اشتغال، تولید، درآمد، ایجاد رفاه اجتماعی، بهسازی زندگی جمعی و تحقق عدالت اجتماعی نقش آفرینی کند افزود: شرکت‌های تعاونی باید با فعالیت‌های وسیع خود نسبت به پاکسازی چهره کشور از فقر و بیکاری، تورم، رکود و بی عدالتی نقش آفرینی نمایند. مهندس نقی زاده با اشاره به برنامه‌های هفته تعاون افزود: 155 شرکت تعاونی از آذربایجان غربی در دهمین جشنواره تعاونی‌های برتر کشور ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 22 تعاونی در مرحله استانی مورد ارزیابی قرار گرفتند و در نهایت از میان آنها، چهار تعاونی و یک اتحادیه به مرحله استانی راه یافته و اتحادیه تعاونی‌های مصرف کارمندان دولت رتبه نخست کشوری را کسب کرد.