رشد اقتصادی قابل تحقق است اما آسیب‌های بی‌اخلاقی را نمی‌توان جبران کرد
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کسری حدود شش درصدی رشد اقتصادی شوخی بردار نیست، گفت: هر چند که این وضعیت هر جامعه‌ای را روز به روز ضعیف می‌کند اما رفع این مسائل با رشد اقتصادی هشت درصدی قابل جبران است در حالی که اگر جامعه‌ای بدون اخلاق باشد به سختی می‌توان آسیب‌های ناشی از آن را جبران کرد.

دکتر علی ربیعی در مراسم تجلیل از تعاونگران برتر افزود: تعاون یک مسیر فوق العاده قابل توجه برای گسترش عادلانه رشد اقتصادی است و همان گونه که امام راحل آرزو داشتنند و شهید بهشتی تاکید کردند و مقام معظم رهبری فرموده‌اند، باید تابلویی از رشد توزیع ثروت در کشور ترسیم شود که روح همکاری، همدلی، انصاف، مسئولیت اجتماعی و شخصی و دگر خواهی به عنوان کارکردهای اساسی تعاون در آن موج بزند.

وزیر تعاون،کارورفاه اجتماعی گفت: اگر در این شرایط بخواهیم جامعه را به مسیر درست هدایت کنیم، رشد اقتصادی بالا را تجربه کند و زندگی مردم را بهبود بخشیم باید به تئوری‌های تعاونگران توجه کرد که راهکار اساسی حل مشکلات به شمار می‌رود.
ربیعی افزود: بیش از توجه به بعد اقتصادی تعاون، به ارزش‌های اجتماعی آن اعتقاد دارم بنابراین ما نیازمند حسابداری اجتماعی هستیم و نباید در تابلویی که برای آینده ایران ترسیم می‌کنیم هیچ فرد ضعیفی زیر چرخ دنده‌های اقتصاد له شود، به نحوی که افراد پایین دست، پایین‌تر فرو بروند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: باید شاهد کاهش نابرابری‌های اجتماعی باشیم.

وی با تاکید بر این که آموزش باید در بخش تعاون جدی‌تر دنبال شود گفت: تعاونی‌های محلی یکی از راههای دولت برای ایجاد اشتغال‌های خرد و کوچک است، تکیه گاهمان در این عرصه محله گرایی است و باید محله‌ها را در مناطق مختلف شناسایی کرد.
وزیر تعاون، کارر و رفاه اجتماعی ادامه داد: سال گذشته رشد ۳ درصدی را تجربه کردیم و امسال باید برای رشد بیشتر خود را آماده کنیم.
ربیعی اظهار کرد: خود را عضوشما تعاونگران می‌دانم و معتقدم روی آوردن به روح تعاون می‌تواند برای حل مسائل ایران امروز کمک کننده باشد.