دنیای اقتصاد: استاندار اصفهان گفت: اصفهان تنها استانی است در کشور که ظرف مدت شش ماه 129 طرح به مبلغ 4/ 14 میلیارد یورو را آماده کرده است تا به سرمایه گذاران ارائه کند. این صحبت ها نه فقط روی کاغد بلکه با افتتاح پنجره واحد سرمایه گذاری در عمل هم به واقعیت خواهد پیوست.رسول زرگرپور در همایش فرصت های سرمایه گذاری پساتحریم در اصفهان اظهار کرد: گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی در این استان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل در برش استانی آمایش سرزمین به چنین ویژگی توجه خاص داشته ایم.

وی با بیان اینکه اصفهان تنها استانی در کشور می باشد که برنامه آمایش سرزمین در برش استانی دارد، افزود: معتقد هستم نعمت هایی که امروز برای اصفهان به نغمت تبدیل شده به دلیل نبود آمایش سرزمین اتفاق افتاده و به علت نبود یک سند بالادستی سرمایه گذاری های گذشته این استان یکسری سرمایه گذاری کور بوده است که امروز متاسفانه آلودگی هوا، خاک را باعث شده است.

استاندار اصفهان به سند آمایش سرزمین اشاره کرد و ادامه داد: در چنین سند بالادستی برای استان اصفهان هیچ گونه توسعه صنعتی دیده نشده این در حالی است که چنین توسعه ای، آمال و آرزوی بسیاری از استان های کشور است. در این کشور محور کشاورزی برای اصفهان تعریف نشده این درحالی است که استان های بسیاری آرزوی توسعه کشاورزی دارند.

زرگرپور اضافه کرد: سند بالادستی اصفهان توسعه این استان را روی سه محور اساسی علم و فناوری، گردشگری و هنر قرار داده است که بر اساس این سند محور علم و فناری اصفهان به دلیل اینکه دومین شهر و استان دانشگاهی کشور بوده و اولین استان صنعتی کشور محسوب می شود. بی شک در آن پاسخ خواهد داد و در آینده نزدیک نیز با ایجاد کریدور علم و فناوری تحولی در خور شان اصفهان در خصوص چنین توسعه ای ایجاد خواهد شد.وی به محور بعدی توسعه اصفهان یعنی گردشگری اشاره کرد و گفت: هیچ استانی در ایران به اندازه اصفهان ظرفیت بالقوه و بالفعل در زمینه گردشگری ندارد. وقتی ظرف دو سال گذشته 96 هیات عالی رتبه بین المللی از اصفهان دیدار می کنند و 80 درصد مقامات عالی رتبه جهان پس از دیدار در تهران به اصفهان سفر می کنند و زمانی که مقامات برخی از کشورها اعلام می دارند مردم ما اصفهان را بیشتر از ایران می شناسند چنین توسعه ای گزاف نخواهد بود. استاندار اصفهان با بیان اینکه مسیر سوم توسعه این استان از هنر می گذرد و فقط نگاهی به نام ها و ستاره های درخشان هنر این کشور نشان می دهد جایگاه اصفهان در هنر چگونه است، افزود: من به تمام مدیران استانی اعلام می کنم این استان برای توسعه راهی جز این سه مسیر ندارد خیالتان جمع باشد که باید در این سه مسیر برای توسعه استان گام بردارید.

زرگرپور تاکید کرد: وقتی استان ما با درآمدهای مالیاتی اش 11 استان کشور را تامین می کند، اما هنگام دریافت بودجه استان 30 تلقی می شود این یعنی اینکه باید از بودجه دولتی قطع امید کنیم و به سمت تامین منابع مالی از بخش خصوصی حرکت کنیم. استاندار اصفهان با انتقاد از طرح برخی از مشکلات بی مورد اظهار کرد: سال ها است ساعت ها پشت این تریبون ها مشکلات را مطرح کرده و فقط صورت مسئله ایجاد می کنیم آیا تاکنون به نتیجه رسیده ایم؟ امروز زمان طرح مسئله و صورت مسئله گذشته ، امروز زمان حل مسئله است.