The Week برتری شکننده هیلاری

نسخه آمریکایی مجله «ویک» هم مانند بسیاری از مجلات آمریکایی به موضوع ترامپ و هیلاری کلینتون پرداخته است. با توجه به اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا (در آبان ماه) نزدیک است، بیشتر مجلات این کشور به رقابت این دو می‌پردازند. به‌ویژه اینکه نخستین مناظره انتخاباتی نامزدهای دو حزب در سی و یک شهریور صورت خواهد گرفت. مجله ویک هم با عنایت به این رخداد عکس جلد خود را به رقابت سخت هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ اختصاص داده است و تیتر «غرق شدن یا شنا کردن» را انتخاب می‌کند. در گزارش اصلی این مجله آمده است: با تنگاتنگ شدن رقابت، هیلاری کلینتون سعی می‌کند تا در برابر دونالد ترامپ دوام بیاورد.

به نوشته این مجله، هیلاری کلینتون در بیشتر نظرسنجی‌ها برتری خود را نسبت به دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان حفظ کرده است. بر اساس نظرسنجی‌هایی که در سایت «RealClearPolitics» پس از روز کارگر (اول ماه مه) به‌طور منظم منتشر می‌شود هیلاری کلینتون توانسته در اغلب اوقات برتری خود را نسبت به دونالد ترامپ حفظ کند اما این برتری شکننده است و نتوانسته پیروزی قابل توجهی در نظرسنجی‌های سراسری به دست آورد. برتری شکننده موجب می‌شود که هر آن رتبه‌ها بالا و پایین شود، به همین منظور هیلاری کلینتون تلاش می‌کند این برتری شکننده را از دست ندهد. این مجله خطر اصلی را برای هیلاری کلینتون گاف‌هایی می‌داند که ممکن است گریبانگیر وی شود.

دوباره مطرح شدن موضوع ایمیل‌های هیلاری کلینتون که با اجازه دستگاه قضایی این کشور در دستور کار قرار گرفته است می‌تواند یکی از خطرات احتمالی برای نامزد دموکرات‌ها باشد. همچنین اهانت هیلاری کلینتون که طرفداران ترامپ را مریض جنسی خوانده بود به‌طرز قابل توجهی چهره وی را در انظار عمومی خدشه‌دار کرد. عذرخواهی وی نیز نه تنها دردی از این مساله دوا نکرد بلکه موجب شد در یکی دو نظرسنجی آرای ترامپ از هیلاری کلینتون پیشی بگیرد.