11 راه برای پول درآوردن از گردشگران سواحل

مترجم: امیر شاملویی

اگر در کناره سواحل اقامت می‌کنید و نیاز به شغلی دارید که در حیطه گردشگری باشد، می‌توانید با صرف وقت در ساحل برای خود درآمدزایی کنید. اغلب شغل‌های ساحلی برای تفریح‌گاه‌ها و فروش امکانات به گردشگران ساحلی طراحی شده‌اند و در دسترس هستند. این شغل‌ها غالبا بازده اقتصادی خوبی دارند اما تا حدودی فصلی هستند؛ با این همه چنین شغل‌هایی در سراسر فصل تابستان پرکاربرد هستند. البته سایر کسب‌وکارها و فرصت‌های کارآفرینانه‌ نیز وجود دارند که می‌توان به آنها توجه کرد و در زیر به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم:

فروش آب خنک: تا حالا چندبار در ساحل بوده‌اید و تقاضای نوشیدنی مانند آب کرده‌اید؟ حتما به این فکر کرده‌اید که باید بیشتر با خود آب می‌آوردید اما وقتی ندارید باید در صف دریافت منتظر بمانید. این تقاضا، فرصتی را برای فروش سیار بطری‌های آب فراهم می‌آورد.

چترها و سرپناه‌های آفتابی: بسته به اینکه در چه نوع ساحلی قرار داشته باشید، ممکن است بتوانید چتر یا نوعی سرپناه ساحلی به فروش برسانید. اغلب خانواده‌هایی که به ساحل می‌روند، به این فکر نکرده‌اند که تحمل نور خورشید بدون وجود سایه برای چند ساعت، تا چه اندازه می‌تواند آزاردهنده باشد. بنابراین می‌توانید با اجاره دادن این سرپناه‌ها پول به دست آورید. این کار به دو طریق قابل انجام است؛ منطقه‌ای از کسی اجاره کنید یا اگر زمینی در کنار ساحل دارید، به افراد متمایل به این کار اجاره دهید. اگر بتوانید یک آلاچیق ساحلی اجاره کنید که به‌عنوان محلی برای این ایده‌ها از آن استفاده کنید و پذیرای گردشگران باشید، برای کارتان ایده‌آل خواهد بود. البته برای این کار باید گواهینامه‌ها و مجوزهای لازم را اخذ کنید.

کافه‌های ساحلی: انتخاب این شغل کار ساده‌ای است. این نوع کافه‌ها به ویژه در برخی فصول پرمتقاضی، درآمد خوبی دارند. نکته‌ای که در مورد این کافه‌ها مهم است این است که خدمه اهمیت زیادی دارند و حتی اهمیت انتخاب آنها از اهمیت محل کافه نیز بیشتر است.

آموزش موج‌سواری، کایت و سایر موارد اینچنینی: این نوع مشاغل در صورتی که کسی بتواند آموزش لازم را به گردشگران ارائه کند، درآمد خوبی به همراه خواهند داشت. اگر در منطقه‌ای که قصد فعالیت در آن را دارید، پتانسیل برای انجام این کار وجود دارد، این کار را انجام بدهید. شما حتی می‌توانید برای یادگیری چنین مهارت‌هایی دوره بگذرانید و سپس از همین مهارت برای راه‌اندازی کسب‌وکار خودتان بهره بگیرید.

فروش محصولات سرگرم‌کننده: فروش محصولات سرگرم‌کننده در ساحل نیز از جمله روش‌های درآمدزا در چنین مناطق توریستی محسوب می‌شود. یکی از این نوع فروش‌ها می‌تواند فروش محصولات فرهنگی مانند کتاب یا روزنامه و مجله برای کسانی باشد که تمایل دارند عادات مطالعه خود را در طول سفر ادامه دهند. البته محصولات سرگرم‌کننده دیگری مانند توپ و محصولات مشابه که بسیاری از مردم در سفر با خود حمل نمی‌کنند نیز فروش خوبی خواهند داشت.

فروش غذاهای محلی یا غذاهای آماده: بورخس نویسنده معروف، فروش برگرهای گیاهی خود را در سواحل ریودوژانیرو شروع و تا اندازه‌ای نیز به این دلیل شهرت کسب کرد. بسته به اینکه کجا زندگی می‌کنید، ممکن است بتوانید در سواحل یا نزدیکی آنها غذا به فروش برسانید. در این صورت فروش غذاهای محلی و آماده و حتی غذاهای گیاهی برای مخاطبان خاص، خود جذابیت داشته و سودآور خواهد بود.

غریق نجات شدن: اگر به ساحل نگاه کنید، همیشه شناگرانی نابلد وجود دارند که با خطر غرق شدن مواجهند. از این رو، یکی از راه‌های درآمدزایی در سواحل، گارد ساحلی و نجات غریق است. برای این کار باید دوره‌ دید و درآمد آن نیز برای شما بد نخواهد بود.

فروش بستنی: ممکن است در ساحل افرادی را دیده باشید که قدم می‌زنند و بستنی می‌فروشند. آنها از عمده‌فروشان خرید می‌کنند و محصولات خود را به ساحل می‌آورند. همانند فروش آب که در مورد اول گفته شد، متقاضیان بستنی نیز زیاد هستند و همین کار پیش پا افتاده می‌تواند سود خوبی را نصیب شما کند.

اجاره تجهیزات و امکانات ورزشی: به امکاناتی فکر کنید که مردم در ساحل از آنها استفاده می‌کنند؛ از موج‌سواری گرفته تا لباس‌های شنا و غواصی، ماسک‌ها، سطل‌های پلاستیکی و سایر موارد مشابه. تمام این وسایل را می‌توان اجاره داد و از آن درآمد کسب کرد. البته برای این کار به چیزی شبیه یک خودروی ون نیاز دارید یا مکانی که بتوانید این تجهیزات را در آن قرار دهید. برای این کار هم احتمالا نیاز به مجوز داشته باشید.

راهنمای تور شدن: اگر ساحلی که در آن زندگی می‌کنید مکان‌های خاص و جالبی دارد یا مواردی را در خود جای داده که گردشگران از آن آگاهی ندارند، می‌توانید از آن استفاده کنید و راهنمای تور شوید. در این قسم از درآمدزایی از سواحل، شما اطلاعات خود را به گردشگران خواهید فروخت.

اجاره دادن کلبه‌های ساحلی: کسانی که بخواهند در کنار ساحل اقامت کنند، کم نیستند. اجاره دادن خانه‌ها و کلبه‌های کنار ساحل می‌تواند نوعی وسیله درآمدزایی خوب برای اهالی بومی به‌ویژه در فصل اوج سفر و تابستان در این مناطق باشد. پس به این گزینه نیز خوب فکر کنید.