باید باور کنیم آنچه اهمیت دارد سرمایه انسانی است، نه بشکه‌های نفت
معاون علمی و فناوری رییس جمهور با حضور در جمع مدیران تعاونی‌های برتر کشور خواستار جدی گرفتن نقش منابع انسانی در توسعه شد.

سورنا ستاری در چهارمین جشنواره ملی تعالی مدیریت تعاون با اشاره به نقش شرکت‌های دانش بنیان، گفت: یکی از بزرگترین کارهای کشور بازگشت به چیزهایی است که تفکر صنعتی شدن آن را از ما گرفته است.
وی افزود: اولین چیزی که در ساختار شرکت‌های دانش بنیان اهمیت دارد، انسان است، نه منابع و بشکه‌های نفت.

وی از دست‌اندرکاران شرکت‌های تعاونی خواست تا دست به دست هم داده و در کنار ارکان دیگر جامعه کمک کنند تا فرهنگ کارآفرینی مبتنی بر دانش در کشور جا بیفتد و تفکر زشت اقتصاد نفتی از جامعه رخت بربندد. معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: باید به سمتی گام برداریم که بتوانیم با ایده‌های خوب در کشور تولید ثروت کنیم.

وی گفت: صنعتی شدن همراه با تخریب محیط زیست هزینه زیادی برای کشور در بر داشته است که باید با تغییر نگرش‌ها در تمام سطوح دانشگاهی و اجرایی به جای استفاده از منابع زیرزمینی به تولید ثروت از طریق منابع انسانی بپردازیم.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از فعالیت 114 شرکت تعاونی دانش بنیان در کشور خبر داد و افزود: شرکت‌های دانش بنیان که بر اساس استفاده از نیروی جوان، اشتغالزایی و کارآفرینی می‌کنند، گاه تا 10 برابر سوددهی دارند.

ستاری با بیان اینکه ایرانیان در تمام شرکت‌های دانش بنیان و معتبر جهان حضور دارند، گفت: تا کنون 350 فعال ایرانی در شرکت‌های دانش بنیان برای سرمایه‌گذاری و ارائه ایده و وقت در کشور رزومه خود را به معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور ارائه کرده‌اند.
وی افزود: به راحتی می‌توان باجذب سرمایه و ایده‌های این ایرانیان که سرمایه‌های کشور هستند به رونق کارآفرینی و اشتغال دانش بنیان در کشور اضافه کرد. معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در کشور که به منظور حمایت از تمام شرکت‌های دانش بنیان از جمله بخش تعاون اجرا می‌شود، افزود: ارائه تسهیلات کم‌بهره، معافیت‌های مالیاتی، معافیت‌های گمرکی و معافیت‌های سربازی از جمله تسهیلاتی است که به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود.