افزایش قیمت زعفران غیرمنطقی است ایسنا: رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی گفت: افزایش قیمت زعفران زمانی که هنوز فصل برداشت به پایان نرسیده، غیرمنطقی است. غلامرضا میری بیان کرد: قطعا افزایش قیمت زعفران ربطی به کاهش این محصول در بازار ندارد، چرا که صادرکنندگان هنوز شروع به خریداری نکرده‌اند و مقصر نوسانات اخیر، دلالان هستند. وی ادامه داد: قیمت زعفران در بازار را فقط میزان عرضه و تقاضا مشخص می‌کند و در حال حاضر نیز وضعیت بازار غیرقابل پیش‌بینی است. میری بیان کرد: طبیعتا در فصل برداشت نباید به دلیل کاهش محصول، قیمت‌ها افزایش یابد، چرا که هنوز مقدار زیادی از محصول جدید به بازار نیامده و آنچه که اکنون فروخته می‌شود نیز محصول سال‌های گذشته است.pic1
رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی با اشاره به اینکه دلالان همیشه مخل نظم بازار بوده‌اند، تصریح کرد: افزایش بیش از ۸۰۰ هزار تومانی قیمت زعفران از پنج‌شنبه‌ هفته گذشته تا شنبه هفته جاری فقط به دلیل فعالیت مخرب دلالان بوده است. وی ادامه داد: دلالان با شایعه کاهش شدید محصول، قیمت هر کیلو زعفران خشک را تا ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش دادند؛ اما روز گذشته قیمت زعفران با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان نیز رسید.

صادرات بیش از یک میلیارد دلار کالا از خراسان رضوی
ایرنا: معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در هفت ماه اول امسال، بیش از 1334 تن کالا به ارزش یک میلیارد و پنج میلیون دلار از خراسان رضوی به خارج از کشور صادر شده است.pic2
غلامرضا کاملان گفت: این میزان صادرات سه درصد از وزن کل و ۵.۲ درصد از ارزش کالاهای صادراتی کشور در هفت ماه امسال به خارج از کشور را تشکیل می‌دهد. وی بیان کرد: صادرات کالا از خراسان رضوی درهفت ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۰ درصد و از نظر ارزش چهار درصد رشد داشته است که از کل کالاهای صادراتی خراسان رضوی به خارج از کشور در مدت مزبور ۴۶ درصد به افغانستان، ۳۶ درصد به آسیای میانه، سه درصد به کشورهای اروپایی، ۱۲ درصد به کشورهای عربی و سه درصد به سایر کشورها اختصاص دارد.معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار کرد: در هفت ماه امسال، افغانستان به عنوان نخستین شریک تجاری این استان با ۴۵۹ میلیون دلار کالای ارسالی به این کشور و تاجیکستان در رتبه دوم قرار داشته است.

راه‌اندازی خط ۳ قطار شهری مشهد نیازمند ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار است
تسنیم: عضو شورای شهر مشهد گفت: راه‌اندازی خط سه قطار شهری مشهد نیازمند شش هزار میلیارد تومان اعتبار است. pic3
غلامرضا بصیری پور ظهار کرد: روزانه در مشهد مقدس ۳۰۰خودرو پلاک می‌شود که این افزایش خودروها سبب تشدید انواع آلودگی در سطح شهر می‌شود. وی تصریح کرد: مساله آلودگی هوا در مشهد از جمله بحث‌های جدی و مورد توجه شورای شهر است، چرا که در این رابطه احساس خطر کرده‌ایم و روزانه شاهد افزایش آلودگی هوا در شهر مشهد هستیم، بنابراین باید در این باره خط قرمزهایی تعریف شود.عضو شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: آلودگی هوا نه تنها سلامتی افراد جامعه را به خطر می‌اندازد، بلکه به سیمای شهری نیز آسیب می‌رساند. وی با بیان اینکه افزایش آلودگی هوا خطرات جانی و ضررهای مالی را به دنبال دارد، افزود: برای کاهش آلودگی هوا در کلان‌شهر مشهد باید ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه پیدا کند و برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر مشهد باید دولت و شهرداری به این بخش یارانه اختصاص دهند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی مشهد مقدس خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات در دستور کار برای توسعه ناوگان حمل و نقل شهری راه‌اندازی خطوط مختلف قطار شهری در مشهد است که در همین راستا برای راه اندازی خط سه قطار شهری مشهد برای 10 سال آینده، شش هزار میلیارد تومان هزینه نیاز است.

نایب رئیس اول شورای اسلامی شهر مشهد:
مجموعه سپاد در اشتغال زایی
موفق عمل کرده است
دنیای اقتصاد-نایب رئیس اول شورای اسلامی شهر مشهد در بازدید از غرفه سپاد در ششمین کنفرانس مدیریت و برنامه ریزی شهری به معضل بیکاری اشاره و عنوان کرد: مجموعه سپاد توانسته در زمینه اشتغال زایی بسیار موفق عمل کند و در صورت عدم ایجاد این منطقه زیبای تجاری گردشگری توسط سپاد، این محدوده از شهر دچار معضلات فراوانی می شد.pic۴
محمدکمال سرویها به نقش موثر گردشگری در اقتصاد کشور اشاره و بیان کرد: گردشگری در شهر مقدس مشهد در جذب توریست خارجی و داخلی بسیار موثر است و این عامل می تواند به اقتصاد شهری نیز کمک جدی کند.
سرویها خاطرنشان کرد: جلسه ای در شورای شهر برگزار شده تا با مجموعه سپاد همکاری های لازم انجام شود تا این مجموعه در زمینه جذب گردشگر موفق تر عمل کند.