ایسنا- استاندار خراسان رضوی گفت: 72 درصد مالیات تعیین‌شده در چهار ماهه اول سال پرداخت شده است. علیرضا رشیدیان در بازدید از شهرک صنعتی توس با بیان اینکه براساس بودجه دولت، اتکای اقتصاد به نفت کاهش یافته و به صنعت بیشتر پرداخته شده است، اظهار کرد: برای اخذ مالیات فشار زیادی به واحدهای تولیدی نباید وارد شود بلکه باید حوزه‌های جدید مالیاتی شکل گیرد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه شرکت‌های شهرک صنعتی ظرفیت خوبی دارند، تصریح کرد: با کمک این شرکت‌ها می‌توان تولید را تسهیل کرده و با اقدامات خود باعث پشیمان شدن تولیدکنندگان نشویم.
رشیدیان استان را با توجه به موقعیت اقلیمی که دارد صادرات‌گرا دانست و افزود: واحدهای تولیدی در شرایط سخت اقتصادی نیز به کار خود ادامه دادند به طوری که 95 درصد شهرک‌های صنعتی خصوصی بوده و فعالان این بخش برای حفظ اشتغال در کشور تمام تلاش خود را انجام می‌دهند. وی با بیان اینکه اکثر واحدهای صنعتی کوچک و متوسط هستند، گفت: تغییرات اقتصادی به شدت بر روی این شرکت‌ها تأثیر گذاشته و تمام تلاش دولت این است که تغییرات مضر را به نفع تولید و با نگاه به ظرفیت داخلی برای دسترسی به بازار خارجی کنترل کند.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تسهیلات باید متناسب با شرایط تولیدی باشد، اظهار کرد: گرچه میزان تسهیلات متناسب با نیاز کشور نیست اما باید از حداقل‌ها حداکثر استفاده را کرد.
رشیدیان از اختصاص 500 میلیون تومان وام پنج درصد به واحدهای صنعتی خبر داد و ابراز امیدواری کرد: دستورات صادراتی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط پیگیری ‌می‌شود و جلسات نیز به صورت هر دو هفته یک بار به منظور حل مشکلات تولیدکنندگان و تثبیت اشتغال افراد برگزار می‌شود.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه کیفیت کالا بسیار مهم است، افزود: گاهی سفارش‌دهنده‌های خارجی، کالا با قیمت و کیفیت پایین سفارش می‌دهند که این باعث می‌شود کالای خراسان رضوی بی‌ارزش تلقی شود. وی با تأکید بر اینکه روی برند و تولیدات خود تعصب داشته باشید، خاطرنشان کرد: به هیچ وجه حاضر نشوید برای سود بیشتر کیفیت خود را کاهش دهید.