اولین کنفرانس بین المللی هلدینگ های برتر ایران در دهه فجر در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد. در این همایش که باحضور دکتر مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران و مدیران و نمایندگان حدود 500 شرکت هلدینگ کشوربرگزار شد، اهداف و مباحث حقوقی و ثبتی این هلدینگها بررسی و مورد ارزیابی و تبادل نظر قرار گرفت.
سید علی صدری رئیس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران و دبیر کنفرانس در پایان این مراسم گفت: در این کنفرانس علاوه بر بررسی نقش هلدینگ در توسعه اقتصادی کشور و برون رفت از رکود اقتصادی، از جمعی از مدیران عامل هلدینگ های موفق و برتر با اهدای لوح و تندیس طلایی تجلیل و تقدیر شد.وی افزود: برگزاری این کنفرانس با توجه به اینکه شخصیت حقوقی شرکت های هلدینگ در چند سال اخیر وارد ادبیات نظام حقوقی و ثبتی کشورمان گردیده، از اهمیت خاصی برخوردار بوده است.
صدری با اشاره به فراخوان خانه صنعت، معدن وتجارت جوانان ایران به فعالان اقتصادی و مدیران شرکت های هلدینگ تصریح کرد: بیش از 500 شرکت هلدینگ در کشور وجود دارد که همه مدیران آن به این کنفرانش دعوت شده اند و نمایندگان و مدیران ارشد دولتی ، راجع به مباحث حقوقی و ساختاری شرکت های هلدینگ و ارائه راه حلها و پیشنهادات به دولت و بخش خصوصی سخنرانی کردند.
به گفته وی، تبیین سیاستها و اهداف دولت در حمایت از هلدینگهای برتر در این سخنرانی ها مورد توجه قرار گرفت که امیدواریم در آینده نتایج مفیدی از این کنفرانس گرفته شود.