جواز ساخت شهرداریها باید متوقف شود
*علی سلیمانی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران: اگر این مشکل حل نشود، مستثنی کردن قانون شعاع 120 کیلومتری تهران در برخی شهرکهای صنعتی مصوب و استفاده از ظرفیت های خالی این شهرکها برای جذب صنایع جدید و انتقالی موثر نخواهد بود بحث درآمد و هزینه ها مساله اول در شهرکهای صنعتی است که در بعضی شهرکها گریبان ما را گرفته است.
علی سلیمانی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران در بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از شهرک صنعتی پیشوا با اعلام این مطلب گفت: باید از درآمدهای شهرک صنعتی امکانات و تاسیسات زیر بنایی ایجاد کنیم و مجاز نیستیم از درآمد یک شهرک صنعتی برای شهرک صنعتی دیگر هزینه شود.
وی اضافه کرد: در غیر اینصورت ، دولت باید حمایت لازم را از شهرکهای صنعتی نیازمند به عمل آورد و اعتبارات خاص بدهد.
سلیمانی با اشاره به هزینه ۳۰ میلیارد تومانی که برای احداث شهرک صنعتی پیشوا انجام شده گفت: دلایل اینکه چرا در حال حاضر این شهرک صنعتی درآمدزایی ندارد و از آن استقبال نمی شود، صرفا ساخت و ساز واحدهای صنعتی غیرمجاز و عمدتا آلاینده در اطراف تهران است.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران هشدار داد: تا زمانی که شهرداریها به این واحدهای غیرمجاز جواز ساخت می دهند و این رویه همچنان ادامه دارد، هیچ کس به شهرکهای صنعتی قانونی و مصوب مراجعه نمی کند.
به گفته وی، اگر این مشکل حل نشود، مستثنی کردن قانون شعاع ۱۲۰ کیلومتری در این شهرک و سایر شهرکهای صنعتی با ظرفیت های خالی دردی را دوا نمی کند.