تعمیرات اساسی در نمایشگاه بین‌المللی مشهد دنیای اقتصاد- مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: با توجه به تعیین نمایشگاه بین‌المللی مشهد به عنوان کمپ زائر در ایام نوروز 94، عملیات تعمیر اساسی این مکان از امروز شروع و تا پایان فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد جواد حمید در این خصوص افزود: اورهال، اقدامی کاملا تخصصی است که با توجه به پیچیدگی نمایشگاه بین‌المللی در حوزه‌های مختلف باید از نیروهای متخصص الکتریک، الکترونیک و صنایع استفاده کرد.
حمید تصریح کرد: این روند هرساله از ابتدای فروردین‌ماه در نمایشگاه انجام می‌شود ولی امسال به دلیل اسکان زائرین این اتفاق صورت نگرفت تا به دو هفته پایانی فروردین موکول شود که البته این موضوع موجب افزایش حجم فعالیت اورهال می‌شود. وی اضافه کرد: در اورهال امسال نمایشگاه بین‌المللی، تنظیف، شستشو، فضا آرایی، بازپیرایی تاسیسات برق، شبکه، آب و... در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی تغییر می‌کند
تسنیم- مدیرکل جدید کمیته امداد خراسان رضوی در روزهای آتی معارفه می‌شود.
در حال حاضر علی اصغر حاجی نقی مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی است که با توجه به رسیدن به سن بازنشستگی، خدمت وی در کمیته امداد استان به پایان می‌رسد و براساس شنیده‌ها، محسن مسعودیان راد به عنوان مدیرکل جدید کمیته امداد خراسان رضوی مشغول به کار می‌شود.

برگزاری ویژه برنامه‌های ولادت حضرت فاطمه(س) در حرم رضوی
تسنیم- معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: سه ویژه برنامه به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی اظهار کرد: ویژه برنامه‌های ایام میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود. وی افزود: این برنامه‌ها از چهارشنبه ۱۹ تا جمعه ۲۱ فروردین ماه سال جاری و در سه نوبت در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: در این مراسم که پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء آغاز می‌شود، سیدمهدی رضایی قرائت زیارت
امین الله، حجت‌الاسلام سیدحمید میرباقری سخنرانی پیرامون موضوع سبک زندگی فاطمی و سیدجعفر ماهرخسار اجرای مولودی خوانی و مدیحه‌سرایی را خواهند داشت و این برنامه ها ویژه تمام زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است.

صدور نخستین پروانه ساختمانی در بافت آبکوه
تابناک- مدیر اجرایی طرح آبکوه مشهد از صدور نخستین پروانه ساختمانی در این بافت فرسوده خبر داد.
حسین امجدیزدی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در بافت‌های فرسوده شهر مشهد، پروانه ساختمانی در بافت آبکوه صادر شده است، تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های ساکنان بافت آبکوه تعیین تکلیف سند مالکیت است که با اقداماتی که صورت گرفته، اسناد مالکیت به منظور جلب مشارکت مردمی صادر خواهد شد.
امجدیزدی گفت: در سال 1392 پنج هکتار از اراضی را در مرحله تملک قرار دادیم و 2.5 هکتار تملک کامل صورت گرفت ضمن اینکه 2.5 هکتار نیز کار کارشناسی و در مرحله پرداخت وجه به مردم ساکن در بافت قرار دارد.

جابه‌جایی یک میلیون مسافر نوروزی از طریق ناوگان ریلی در محور مشهد
ایرنا- مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی از جابه‌جایی حدود یک میلیون مسافر در ایام نوروز از طریق ناوگان ریلی در محور مشهد خبر داد و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.
محمدهادی ضیایی‌مهر افزود: این تعداد از طریق یک هزار و 824 رام قطار از 25 اسفند ماه تا 14 فروردین ماه در این محور جابه جا شده‌اند.
وی با بیان اینکه طی نوروز امسال حدود ۵۰ درصد کل ظرفیت شبکه ریلی کشور به محور خراسان رضوی و مشهد اختصاص داشت، افزود: در این ایام از ۲۵ شهر و مرکز استان قطار مسافربری به صورت مستقیم به مشهد تردد می‌کرد.

کاهش ۶ درصدی اهداء خون در مشهد
دنیــــای اقتصاد- در نوروز سال جاری تعداد اهداکنندگان خون در مشهد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از شش درصد کاهش داشته است.
به گزارش تابناک، تعداد داوطلبان در سه پایگاه فعال نوروزی مشهد ۳۳۴۴ نفر و تعداد اهداکنندگان خون ۲۴۶۶ نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد داوطلبان و اهداکنندگان خون در مشهد مقدس به ترتیب ۶.۰۹ و ۶.۱۶ درصد کاهش داشته است.۴۴۹۷ نفر در نوروز ۹۴ به پایگاه‌های اهدای خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۳۴۵۶ نفر موفق به اهدای خون شدند.

توزیع بیش از۲۷ تن مرغ منجمد طرح تنظیم بازار در بازارهای شهرداری مشهد
دنیای اقتصاد- مدیرعامل سازمان میادین، میوه، تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد گفت: در نوروز امسال در طرح تنظیم بازار بیش از 27 تن مرغ منجمد طرح تنظیم با قیمت 5500 تومان در 14 بازار شهرداری توزیع شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان میادین، میوه و تره‌بار شهرداری مشهد، جلال قربانی تصریح کرد: توزیع مرغ منجمد طرح تنظیم بازار از ۲۶ اسفندماه آغاز شد و با توجه به استقبال شهروندان همچنان در بازارهای شهرداری سطح شهر در حال توزیع است.