دنیای اقتصاد: رییس اتاق اصفهان از تشکیل کمیته ی ویژه برای بررسی فرصت های سرمایه گذاری خارجی بخش دولتی و خصوصی در استان اصفهان خبر داد.

سید عبدالوهاب سهل آبادی در نشست بررسی چگونگی جذب سرمایه گذاری خارجی با حضور کلیه سازمان های مربوطه در سالن اجتماعات اتاق اصفهان تصریح کرد:بخش خصوصی و دولتی استان اصفهان خواستار رونق سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای توسعه اقتصادی است و در این رابطه با تشکیل کمیته ویژه به دنبال معرفی فرصت های سرمایه گذاری خارجی است. وی تصریح کرد:اغلب بخش های اقتصادی استان دارای مزیت برای سرمایه گذاری است و باید زمینه برای صادرات تولیدات با استفاده از انتقال تکنولوژی ناشی از سرمایه گذاری خارجی فراهم شود . سهل آبادی خاطر نشان کرد:استان دارای مزیت برای صنعت نساجی است و می توان با تلاش مضاعف بازار کشورهای همسایه را در اختیار خود قرار دهد .

محسن ایروانی، سرپرست دفترهماهنگی اموراقتصادی وبین الملل استانداری اصفهان خواستار تشکیل کمیته ویژه برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری و برگزاری همایش بین المللی در این زمینه شد. وی تشکیل مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان اصفهان را با هدف ایجاد پنجره واحد برای جذب سرمایه گذاری خارجی دانست و گفت:این مرکز می تواند با جمع آوری فرصت های سرمایه گذاری بخش های دولتی و خصوصی زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی را فراهم سازد. وی تاکید کرد:سرمایه گذاری خارجی در استان اصفهان باید منطبق بر اسناد بالادستی توسعه و سند آمایش سرزمین باشد تا تضادی را بین سرمایه گذاری و برنامه توسعه استان ایجاد نکند.ایروانی تصریح کرد:سرمایه گذاری خارجی نباید با هدف بدست آوردن بازارهای داخلی باشد بلکه باید رویکرد صادرات محور برای بدست آوردن بازارهای خارجی باشد.وی خواستار اولویت بندی طرح های سرمایه گذاری استان و در ادامه برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری خارجی در اصفهان شد و گفت:استفاده از ظرفیت های بین المللی استان اصفهان برای معرفی پروژه ها و فرصت های سرمایه گذاری می تواند به توسعه استان کمک کند و همچنین از ظرفیت نمایندگی و سفارت خانه های ایران در سایر کشورها در راستای معرفی فرصتهای سرمایه گذاری استان اصفهان استفاده کرد .

علی باقری معاون اداره کل اطلاعات استان اصفهان در این جلسه گفت:استان اصفهان به عنوان قطب صنعت نساجی،سنگ های تزیینی،فولاد،شرکت های دانش بنیان و نیروی انسانی متخصص کشور شناخته می شود و بایستی از این مزیت ها برای جذب سرمایه گذاری خارجی استفاده کند . وی خواستار تشکیل اتاق فکر برای جذب فرصت های سرمایه گذاری استان شد و گفت:برای حل مسایل و مشکلات یک مرکز فرماندهی یا اتاق فکر لازم است تا تصمیمات لازم هر چه سریعتر گرفته شود. علی شاه نظری مدیر بازرگانی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در این جلسه گفت:فرودگاه اصفهان در بخش ترمینال ،پارکینگ و CIP فرصت های سرمایه گذاری دارد که می تواند در اختیار این کمیته قرار دهد. وی از آمادگی شرکت های هواپیمایی بین المللی برای دایر کردن خط پروازی به اصفهان خبر داد و گفت:برای تقویت پروازهای به مقصد و مبدا اصفهان باید زیرساختهای فرودگاهی توسعه پیدا کند .وی تصریح کردکارگو ترمینال فرودگاه با همکاری اتاق بازرگانی اصفهان به زودی فعالیت خود را آغاز می کند .

شهرام رییسی معاون اقتصادی سازمان اقتصاد ودارایی استان اصفهان در این نشست گفت: مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان به ریاست استاندار و دبیری سازمان اقتصاد و دارایی استان تلاش می کند فرایند صدور مجوز برای سرمایه گذاران خارجی را تسهیل سازد.وی اضافه کرد:فرصت های سرمایه گذاری خارجی تابع شرایط اقتصادی است و بر اساس شرایط اقتصادی فرصت های تغییر می کند.