دولت کمک‌های فنی و اعتباری به تعاونی‌ها تزریق کند
بانک توسعه تعاون تنها بانک اختصاصی و حامی تعاونی‌هاست که در چند سال گذشته توانسته با ارائه تسهیلات مناسب تا حدودی مشکل نقدینگی بخش تعاون را برطرف کند. هرچند که انتظارها از این بانک بسیار است و هنوز با ایده‌آل تعاونگران فاصله دارد، اما روند رو به رشد و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نوید روزهای بهتری را برای بخش تعاون می‌دهد. گفته‌های یونس کلانتری، مدیر شعب بانک توسعه تعاون در استان البرز گویای همین واقعیت است.

یونس کلانتری مدیر شعب بانک توسعه تعاون در استان البرز گفت: در ابتدای سال 1393 به صورت رسمی کار خود را آغاز کردیم. طی 18ماه گذشته 300درصد رشد منابع و 200درصد رشد پرداخت تسهیلات داشته‌ایم. به این معنا که در آغاز فعالیت، تسهیلات استان 600 میلیارد بوده که الان به هزار و 200 میلیارد تومان رسیده است. از آنجایی که رسالت بانک توسعه تعاون ارائه خدمات به تعاونی‌هاست ما نیز در راستای تحقق این هدف در ماه‌های گذشته در استان البرز 75درصد تسهیلات به بخش تعاون و 25درصد دیگر به سایر بخش‌ها اختصاص داده‌ایم. به گفته وی خدمات ارائه شده در بخش تعاون به حوزه کشاورزی، مسکن و بخش‌های خدماتی اختصاص یافته است.

با توجه به مزیت‌های استان البرز و سیاست‌های کلان کشور مبنی بر تاکید و توجه بر تولید و کشاورزی، بانک توسعه تعاون نیز 60 درصد تسهیلات خود را به توسعه بخش تولید و کشاورزی اختصاص داده است. کلانتری از دولت تقاضا کرد تا منابع و کمک‌های فنی و اعتباری به بخش تعاون تزریق شود، چرا که قدرت مانور تعاونی‌ها افزایش می‌یابد. مدیر شعب بانک توسعه تعاون در استان البرز افزود: یکی از ظرفیت‌های خوب بانک توسعه تعاون همکاری با صندوق توسعه ملی است که ظرفیت‌های خوبی در بخش صنعت و کشاورزی ایجاد کرده تا بتواند در راستای توانمندسازی و حمایت از تعاونگران گام‌های مؤثری بردارد. کلانتری می‌گوید: «می‌توانیم ادعا کنیم تاکنون درخواست هیچ تعاونی مبنی بر تسهیلات بدون پاسخ نمانده است».


هزار میلیارد ریال تسهیلات تا پایان سال
در سال گذشته ۶۰۰ میلیارد ریال و در ۶ ماه ابتدایی سال جاری رقمی معادل ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک پرداخت شده است. در واقع می‌توان گفت در سال جاری ۴۰ درصد نسبت به سال ۱۳۹۳ رشد داشته‌ایم و امیدواریم تا پایان سال این رقم به هزار میلیارد ریال برسد.

وی با اشاره به ۵ بانک توسعه‌ای گفت: مزیت بزرگ بانک توسعه تعاون در مقایسه با بانک‌های توسعه صادرات، صنعت و معدن، کشاورزی و مسکن در این است که هر کدام از این بانک‌ها در یک رشته تخصصی خدمات ارائه می‌کنند در حالی که بانک توسعه تعاون با داشتن پتانسیل بسیار ارزشمند نیروی جوان و تحصیل کرده خود بالقوه توانایی ارائه خدمات گسترده در تمامی بخش‌های اقتصادی را داشته و به طور مستمر و بدون وقفه به خدمات دهی خود ادامه می‌دهد.

کلانتری در پایان به فضای مثبت و مشارکت خوب همکاران بانک توسعه تعاون استان البرز اشاره کرد و گفت: بزرگترین افتخار این استان در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی این موضوع است که تکریم ارباب رجوع و گره گشایی از مشکلات مردم شریف استان البرز را سرلوحه کار خود قرار داده و مشتریان را شرکای خود می‌دانیم.