سبزها در سومین حضور آسیایی
دنیای اقتصاد: سبزپوشان اصفهانی در مرحله گروهی با حریفانی دست و پنجه نرم می‌کنند که پرسپولیس در فصل گذشته لیگ قهرمانان با آنها هم‌گروه بود. قهرمانان فصل گذشته لیگ‌های عربستان و قطر با تیم اصفهانی هم‌گروه هستند اما هیچ یک از آنها فعلاً نشانی از تیم‎های قدرتمند فصل گذشته خود ندارند. ذوب‌آهن که در کسوت قهرمان جام حذفی ایران در لیگ قهرمانان شرکت می‌کند امسال سومین حضور آسیایی خود را پشت سر می‌گذارد. سبزپوشان اصفهانی علاوه بر گرفتن جواز حضور مجدد در فینال جام حذفی در لیگ برتر نیز وضعیت نسبتاً مساعدی داشته و با قرار داشتن در رده سوم از مدعیان قهرمانی در نیم‌فصل به حساب می‌آیند.

در این شماره نگاهی می‌اندازیم به حریفان این تیم در گروه B لیگ قهرمانان آسیا:
النصر عربستان: مدافع عنوان قهرمانی لیگ عربستان فعلاً حال و روز خوشی ندارد و در لیگ ۱۴ تیمی این کشور در رده هفتم یعنی درست در میانه جدول جای خوش کرده است. گرانقیمت‌ترین بازیکن النصر هافبک تهاجمی ۲۹ ساله لهستانی این تیم است. به غیر از آن، این تیم به تازگی دو بازیکن شاخص دیگر هم جذب نموده است: یک بال چپ مراکشی که از توئنته انسخده هلند آمده و یک مهاجم اهل مالی که از وستهام انگلیس خریداری شده است. با این حال، ویژه‌ترین چهره النصر بی‌گمان کسی نیست جز فابیو کاناوارو که اخیراً هدایت این تیم را به عهده گرفته است.

لخویا قطر: مدافع عنوان قهرمانی لیگ ستارگان قطر هم فعلاً حال و روز خوشی ندارد و در لیگ ۱۴ تیمی این کشور در رده هشتم جا خوش کرده تا با کسب تنها ۱۰ امتیاز از ۸ مسابقه جایی در نیمه بالایی جدول نداشته باشد. گرانقیمت‌ترین بازیکن لخویا چیکوی اسپانیایی است. یک بال چپ اسلواک و یک هافبک تهاجمی اهل تونس نیز از دیگر بازیکنان شاخص این تیم هستند. جالب آنکه، باشگاه قطری یک بازیکن ۲۱ ساله ایرانی به نام رضا شریف‌زاده نیز در اختیار دارد.

از بین بنیادکار ازبکستان و الشباب امارات یکی حریف ذوب‌آهن در مرحله گروهی می‌شود:
بنیادکار ازبکستان: این تیم در پایان لیگ این کشور که به تازگی به اتمام رسیده پشت سر پاختاکور، لوکوموتیو و نسف قرشی قرار گرفت و به رتبه‌ای بهتر از چهارمی نرسید. به همین دلیل این تیم باسابقه و پرافتخار فوتبال ازبکستان برای رسیدن به جدول اصلی لیگ قهرمانان باید از کانال پلی‌آف عبور کند. برخلاف رقبای عربی و مثل دیگر تیم‌های ازبک بنیادکار هم فوتبالیست خیلی گران‌قیمتی در ترکیب ندارد و چند ملی‌پوش این کشور در کنار مدافع میانی صرب این تیم را می‌توان شاخص‌ترین بازیکنان آن به حساب آورد.

الشباب امارات : این تیم که فصل گذشته در لیگ امارات سوم شد و در حال حاضر نیز در رده پنجم قرار دارد حریف احتمالی دیگر ذوب‌آهن در مرحله گروهی است که به شرط عبور از سد بنیادکار جواز حضور در جدول اصلی را می‌گیرد. دو بازیکن برزیلی و یک شیلیایی از جمله شاخص‌ترین بازیکنان این تیم هستند. نکته جالب درباره قرعه ذوب‌آهن این است که اگر بنیادکار موفق به عبور از سد الشباب شود تیم اصفهانی دقیقاً باید با حریفانی در مرحله گروهی رقابت کند که پرسپولیس فصل گذشته در لیگ قهرمانان با آنها هم‌گروه بود.