معاون شهردار تهران گفت: با توجه به اینکه مساله معارضان خط 3 مترو در محدوده خیابان ولیعصر برطرف شده، دستگاه تی.بی.ام با سرعت به محل خروج نزدیک می‌شود. جعفر تشکری هاشمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: اخیرا بازدیدی از خط 3 مترو تهران داشتیم که خوشبختانه شاهد پیشرفت خوب عملیات عمرانی در این خط بودیم. به طوری که امید است در خردادماه امسال عملیات بهره‌برداری از بخش جنوبی خط 3 مترو تهران آغاز شود.
او با بیان اینکه عملیات ساخت مترو در خط ۳ با سرعت در حال پیشروی است، افزود: دستگاه حفار تی.بی.ام در کمتر از ۳۰۰ متر دیگر به خروجی‌اش می‌رسید که با رسیدن آن به این نقطه درواقع می‌توان گفت: مسیر خط سه حدفاصل خیابان شهید مطهری، ایستگاه سهروردی تا بزرگراه آزادگان تقاطع جاده ساوه به طور پیوسته تکمیل خواهد شد.
معاون شهردار تهران تصریح کرد: در این مسیر عملیات ساخت تونل جز در چند نقطه که به صورت لکه‌ای باقی مانده است، به طور کامل احداث شده ضمن اینکه ریل‌گذاری در این فاصله هم در حال انجام است.
او با بیان اینکه با رسیدن تی.بی.ام به نقطه خروج سرعت کار افزایش می‌یابد، گفت: طی دو هفته آینده دستگاه حفار تمام اتومات را از محل خارج می‌کنیم و بستر خیابان ولیعصر به حالت عادی برخواهد گشت. تشکری تاکید کرد: اکنون سه جبهه کاری در سه شیفت در حال کار هستند. به طوری که عملیات ساخت ایستگاه‌ها مرحله سفت‌کاری را گذرانده و در مرحله نازک کاری است. عملیات نصب تجهیزات نیز در حال انجام است.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه تمام ایستگاه‌های نیمه جنوبی خط 3 در مرحله نازک کاری هستند و روند پیشرفت کار بسیار خوب بوده است، تصریح کرد: هیچ کارگاهی در نیمه جنوبی خط 3 مترو تهران طی 24 ساعت حتی لحظه‌ای تعطیل نیست و در تمام 9 ایستگاه بخش جنوبی با جدیت کارها پیگیری می‌شود.
وی گفت: پیش‌بینی شده است که در مرحله نخست، ۴ ایستگاه از مجموع ایستگاه‌های نیمه جنوبی خط ۳ به بهره‌برداری برسد و بعد به مرور سایر ایستگاه‌ها وارد مدار خدمات‌رسانی شوند.
تشکری هاشمی همچنین درخصوص بهره‌برداری از ایستگاه‌های بخش میانی خط 3 حدفاصل ایستگاه چهارراه ولیعصر (عج) تا ایستگاه شهیدبهشتی گفت: ایستگاه‌های بخش میانی خط 3 مترو تهران مانند ایستگاه میدان ولیعصر(عج) و ایستگاه فاطمی در دست ساخت است و تلاش می‌شود که ایستگاه‌های این خط یکی پس از دیگری وارد مدار خدمات‌رسانی به شهروندان شوند.
وی تاکید کرد: خط ۳ مترو یکی از مهم‌ترین خطوط شبکه مترو تهران محسوب می‌شود که شمال شرق تهران را به جنوب غربی شهر متصل می‌کند و با توجه به عبور خط از نقاط مهم و پرتردد شهر به ویژه نقاط مرکزی، پیش‌بینی می‌شود این خط به یکی از پرمسافرترین خطوط مترو پایتخت تبدیل شود.
تشکری افزود: تقاضای بی‌شماری از مردم و کسبه در محدوده تقاطع جمهوری - ولیعصر تا تقاطع انقلاب-ولیعصر مبنی بر احداث پیاده راه در این مسیر داشته‌ایم که این درخواست شهروندان در دست بررسی است.