رنگ آمیزی ونقاشی دیوارهای خانه کاری عالی و مناسب است، اما اگر شما از یکرنگ بودن دیوارهای خانه تان زود خسته می‌شوید و دلتان می‌خواهد هرصبح چشمانتان به روی دنیایی ازطرح و رنگ باز شود بهتر است به جای رنگ آمیزی دیوارهای منزل تان از کاغذهای رنگارنگ دیواری استفاده کنید.

همیشه اولین استعداد‌های نقاشی کودکانمان یا شاید حتی اولین استعداد‌های نقاشی خودمان روی دیوارهای منزل شکوفا می‌شوند، مطمئنا مادران مهربان با وجود اهمیت استعداد فرزندشان بیشتر ازاینکه نگران نقاشی‌هایشان باشند نگران دیوارهای منزلشان هستند. اینکه چطور از شر این رنگ آمیزی‌های کودکانه رها شوند. در این شرایط اگر شرایط دیوارهای خانه شما با کاغذ دیواری پوشیده شده باشد کار تان به مراتب آسان‌تر می‌شود، چرا که مهمترین مزیت و ویژگی کاغذهای دیواری قابل شست‌وشو بودن آنها است. کاغذ دیواری‌ها آنقدر متنوع و خوش نقش و نگار هستند که واقعا انتخاب ازمیان انبوهی از آنها کار دشواری است، انواع پوستر با مناظر زیبا، راه راه، اشکال هندسی و طرح‌های گلدار یا تک گل. بنابراین تمام تلاش ما بر این است که به خرید بهتر شما کمک کنیم و سعی کنیم تا ازلحاظ فنی نکاتی را به شما عزیزان خاطر نشان شویم.


انواع کاغذهای دیواری
کاغذهای دیواری چاپی از معروف‌ترین انواع کاغذهای دیواری هستند که به آنها کاغذ دولا هم می‌گویند. یعنی در واقع از دو لایه کاغذ که به هم می‌چسبند و روی یکی از آنها طرح چاپ می‌شود تشکیل می‌شوند. این کاغذ‌ها می‌توانند بافت‌های پارچه‌ای یا برجسته داشته باشند و علاوه بر آن دولایه کاغذ که گفتیم یک لایه پلاستیکی هم که بسیار شفاف ونازک می‌باشد روی کاغذ چاپی چسبیده می‌شود که خاصیت ضد آب بودن وضد لک بودن را به آن کاغذ دیواری می‌دهد. کاغذ‌های چاپی بهتر است در اتاق‌های معتدل یا بخاردار مثل آشپزخانه یا حمام استفاده شوند، چراکه از نقاط ضعف این نوع کاغذ دیواری‌ها کنده شدن سخت آنها از دیوار است و همین طورمشکلاتی در مرحله نصب ممکن است ایجاد کنند و دچار پارگی یا کش‌آمدگی شوند یا اینکه بسیار پیش می‌آید در استفاده از این نوع کاغذها شما نتوانید طرح‌ها را به خوبی کنار هم جفت کنید. نوع دیگری از کاغذهای دیواری، از جنس وینیل است که شامل یک لایه کاغذ و یک لایه پلاستیک است. طرح این کاغذهای دیواری روی قسمت پلاستیکی چاپ می‌شود و دوباره آن لایه شفاف نازک هم در انتها روی آن قرار می‌گیرد.
کاغذ وینیل ظاهری فلزی دارد واین به دلیل فویلی است که درون آن به کار می‌رود. وینیل در تمیزکردن آسان است، چرا که شما با توجه به جنس سخت آن به راحتی می‌توانید هنگام پاک کردن آن را بسابید. اما نکته مهم دیگر در مورد وینیل این است که برخلاف چاپی که کاملا قابل شستشو می‌باشد نباید آن را زیاد خیس کنید، چراکه ممکن است درزها باز شود و کاغذ شما اصطلاحا وربیاید. نوع فوم وینیل نیز یک بدل عالی از سرامیک یا چوب‌آلات است وحالت پفکی پیدا می‌کند. از دیگر مزایای وینیل این است که شما با کمی خیس کردن کاغذ به راحتی می‌توانید آن را از دیوار جدا کنید و همین طور به راحتی دوباره آن را بچسبانید، زیرا بیشتر انواع وینیل نوعی چسب هستند و به آسانی خودتان می‌توانید آنها را نصب مجدد کنید. یکی ازانواع فانتزی کاغذ دیواری،کاغذ دیواری پشمی است که هم روی چاپی و هم روی وینیل قابل اجرا است به این صورت که لایه‌ای پشم روی کاغذ چسبانده می‌شود و شباهت زیادی به مخمل پیدا می‌کند. انواع چاپی این نوع کاغذ دیواری دلپذیر و زیبا هستند ولی نیاز به دقت بسیار در نصب دارند. کاغذ دیواری پارچه‌ای هم تقریبا در فرآیند ساخت شبیه به نوع پشمی ساخته می‌شود و در کل کاغذ گرانی است؛ البته به جز نوع کنفی آن که قیمت مناسبی دارد. این کاغذ‌های دیواری فقط روی نوع چاپی قابل اجرا هستند و با پارچه‌هایی چون فاستونی، ابریشمی وکتانی ساخته می‌شوند. دراین میان کاغذ دیواری نواری هم در بازار وجود دارد که همان طور که از اسمش پیدا است به صورت نواری در قسمت‌هایی از دیوار که دچار مشکل و یا دارای شکستگی است مورد استفاده قرار می‌گیرد که البته باید قبل از چسباندن کاغذ دیواری این کار را انجام دهیم. این نوع از کاغذهای دیواری دو نوع سفید و فوق سفید دارد و گاهی از فوق سفید آن به عنوان کاغذ دیواری اقتصادی استفاده می‌کنند و بعد روی آن را رنگ می‌زنند که این هم در نوع خود ابتکار جالبی برای بتونه نکردن دیوار است.


نحوه استفاده
شما می‌توانید کاغذ دیواری را به روش‌های متفاوتی استفاده کنید. برای مثال می‌توانید تمام دیوارها را از یک طرح کاغذ دیواری کنید، یا می‌توانید برای برجسته کردن نقطه‌ای کانونی در یک اتاق، فقط یک دیوار را کاغذ دیواری کنید یا حتی می‌توانید هر دیوار یک اتاق را با درنظر گرفتن هارمونی رنگ‌ها با یک طرح کاغذ دیواری کنید. به نظرمن اینکه شما فقط نیمه پایینی دیوار را هم کاغذ دیواری کنید کار جالب و جدیدی است به این شکل که بخش فوقانی را یا رنگ آمیزی کنید و یا از یک کاغذ دیواری ساده بدون طرح استفاده کنید بخش پایینی دیوار را با کاغذ دیواری طرح‌دار تزئین کنید.
مهم‌ترین مزایای کاغذ دیواری
مهم‌ترین مزیت کاغذ دیواری پوشاندن عیوب و زیباسازی دیوارهایی است که بد فرم و نازیبا شده‌اند و مزیت دیگر آن قابل شست‌وشو بودن و راحت تمیزشدن آنها است. شما می‌توانید برای فضاهایی که بیشتر و سریع‌تر از سایر فضاها کثیف می‌شوند مثل آشپزخانه یا اتاق کودک از کاغذ دیواری‌های مناسب با این فضاها استفاده کنید.
محصولات بازار
ازمحصولاتی که در بازار وجود دارند می‌توانیم به محصولات کشورهای آلمان و ایتالیا و چین اشاره کنیم و همین طور محصولات کشورخودمان که البته محصول ایرانی به دلیل اینکه قابل شستشو نیست خیلی موردتوجه خریداران قرار نمی‌گیرد که البته در بین محصولات ایرانی محصولات شرکت پلاسکا استثنا هستند. بقیه کاغذ دیواری‌های موجود در بازار اعم ازچینی وآلمانی وایتالیایی همگی قابل شستشو هستند و تنها با توجه به طرح و رنگ آنها است که قیمت هایشان متفاوت می‌شود و به طور متوسط قیمت کاغذ‌ها از رولی 11هزار تومان تا رولی 400 هزار تومان بسته به انتخاب‌های شما متغیر است. معمولا برای یک دیوار بین 3 تا 5 رول لازم است.