عید نوروز خود را چگونه بگذرانید؟
عکس: مجتبی سرانجام‌پور
از دروان مدرسه هماره در زنگ انشا یکی از موضوعات این بود «تعطیلات عید نوروز خود را چگونه گذرانده‌اید؟» حالا ما پیش‌دستی کرده‌ایم و قبل از آغاز تعطیلات، می‌خواهیم در مورد آن بنویسیم.
در این پرونده پیشنهادهای خود را برای گذراندن تعیطلات عید نوروز به شما عرضه می‌کنیم و گمانمان این است که پیشنهاد‌های ما آنقدر کاربردی هستند که همین چند صفحه را با خود به همراه ببرید تا راهنمای سفرتان باشد.
تعطیلات عید نوروز یکی از فرصت‌های استثنایی است که می‌توان در کنار خانواده، دوستان و آشنایان به سفر پرداخت. تعطیلات بیش از دو هفته‌ای که درست در آغاز فصل بهار و انقلاب زمینی در یکی از بهترین زمان‌های خوش آب و هوا در اختیار خانواده‌های ایرانی قرار می‌گیرد. از همین رو است که هر ساله شاهد هستیم در این روز‌ها میلیون‌ها نفر از شهروندان ایرانی فرصت را غنیمت شمرده و بار و بندیل سفر می‌بندند و به اقصا نقاط ایران سفر می‌کنند.
از دیرباز گفته‌اند سفر یکی از لازمه‌های زندگی است. در سفر باید آدم‌ها را شناخت، اگر می‌خواهید کسی را بشناسید با وی به سفر بروید. از آن طرف ضرب‌المثل داریم که بسیار سفر باید تا پخته شود خامی، اما باید مراقب بود که سفر را درست انجام داد تا خوب پخته شوید یا از آن طرف مراقب باشید در این بین نسوزید. این روزها با هزینه‌های سرسام‌آوری که با آن دست به گریبان هستید، خطر سوخته شدن شما در یک سفر چندروزه بسیار زیاد است، پس با چشم باز و اطلاعات کامل و جامع سفر کنید تا هم از سفر خود لذت ببرید هم با هزینه‌های کمتر بیشترین لذت و استفاده را از سفر ببرید.
دراین بین یکی از دغدغه‌های همیشگی تمامی خانواده‌های ایرانی آن است که کجا بروند؟ چگونه بروند؟ با چه وسیله‌ای بروند؟ چه مناطق دیدنی‌ای را ببینید؟ کجا اقامت بکنند و چه چیزی را بخورند؟ برای پاسخ به این سوالات گزینه‌های متعددی
وجود دارد.
در این چند صفحه‌ای که برای شما تدارک دیده‌ایم، می‌خواهیم مسیر‌های گردشگری متداول را به شما معرفی کنیم و در کنار آن برخی مکان‌هایی را که شاید کمتر به ذهن شما رسیده باشد نیز به شما پیشنهاد دهیم. وضعیت دسترسی به این مناطق و نحوه رسیدن به آن جا وهمچنین چگونگی اقامت شما و افراد همراهتان از دیگر مطالبی است که در این بسته به آنها می‌پردازیم. از آنجا که مسافران نوروزی از هر گروهی هستند، در این چند صفحه تلاش ما این بوده تا راهنمایی تهیه شود که سلایق گوناگون شهروندان در آن در نظر گرفته شود؛ از کسانی که می‌خواهند ساعاتی را در دامن طبیعت به استراحت بپردازند تا کسانی که علاقه‌مند به دیدن اماکن تاریخی هستند، یا افرادی که دنبال هیجان می‌گردند.