هواپیماهای ایران 140 تحت پوشش بیمه کوثر قرار گرفت
مدیرعامل شرکت بیمه کوثر ،از گام بلند این شرکت برای رسیدن به رتبه دوم صنعت بیمه خبر داد. عبدالرسول عطایی همزمان با برگزاری دهمین جشنواره تولید ملی -افتخار ملی با اعلام این خبر افزود : شرکت بیمه کوثر در افق ترسیمی خود برای سال 1404 ،رسیدن به جایگاه اول شرکت های بیمه خصوصی و دوم صنعت بیمه را پیش بینی کرده است. مدیرعامل شرکت بیمه کوثر در ادامه به فعالیت های حمایتی این شرکت در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال حمایت از تولید ملی پرداخت و اظهار داشت: پوشش بیمه بدنه هواپیماهای مسافربری ایران 140 که ساخت مجموعه توانمند شرکت صنایع هواپیماسازی ایران است در سال 91 توسط شرکت بیمه کوثر انجام شده است، همچنین کلیه بیمه های مورد نیاز این مجموعه نیز توسط بیمه کوثر تامین می گردد.
عبدالرسول عطایی با اشاره به راه اندازی واحدهای صدور در فروشگاه های اتکاء و ایجاد بیش از ۶۰۰نمایندگی در سراسر کشور ابراز امیدواری کرد، با این حرکت ، ضریب نفوذ بیمه در کشور افزایش یافته و خرید انواع پوشش بیمه بیشتر از گذشته در سبد خرید مردم قرار بگیرید.
وی شعار " تحکیم اقتصاد خانواده ایرانی با بیمه های زندگی " را شعاری کلیدی و کاربردی عنوان کرد و افزود : شرکت بیمه کوثر توان خود را در ارائه انواع بیمه عمر و سرمایه گذاری بکار بسته است تا ضمن مدیریت سرمایه های اندک، به شکوفایی اقتصادی کشور کمک شده و وضع معیشتی مردم را نیز بهبود بخشد.
مدیرعامل بیمه کوثر در ادامه از تحقق پرتفوی ۲۰۰میلیارد تومانی بیمه کوثر در سال ۹۱ خبر داد و افزود: پرتفوی بیمه کوثر در سال جاری ۴۵۰ درصد رشد داشته است و برای سال آینده پیش بینی پرتفوی ۵۰۰ میلیاردی را داشته ایم که طبق پیش بینی های ما قطعا تا ۳۵۰ میلیارد تومان آن محقق خواهد شد.
عبدالرسول عطایی با اشاره به مصوبه هیئت دولت و شورایعالی بیمه مبنی بر افزایش سرمایه شرکت های بیمه اظهار داشت: سال 92 سرمایه بیمه کوثر از 40 میلیارد تومان به 110 میلیارد تومان افزایش پیدا خواهدکرد و ظرف چهار سال آینده به 250میلیارد تومان خواهد رسید.
وی در خصوص توانگری مالی بیمه کوثر گفت: طبق آئین نامه ۶۹ مصوب شورایعالی بیمه ، توانگری مالی عبارت است از توانایی مالی موسسه بیمه برای پوشش ریسکهای پذیرفته شده خود. در این آئین نامه و بر اساس ماده ۷ ،شرکت ها از منظر توانگری به ۵ سطح تقسیم شده اند که بجز سطح اول ، سایر سطح ها باید با برنامه های مالی خود را به سطح اول برسانند . خوشبختانه با تلاش مدیریت مالی شرکت و بنابر اعلام رسمی معاون نظارت بیمه مرکزی ج.ا.ا ، شرکت بیمه کوثر در سال ۱۳۹۰ در سطح یک قرار گرفته است. این بدان معنا است که بیمه کوثر توانسته است ضریب و درصد مناسبی را بین توانایی مالی شرکت و ریسک های پذیرفته شده خود برقرار نماید.
مدیرعامل بیمه کوثر در ادامه با اشاره به رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی جهت معرفی صد شرکت برتر در کشور، اظهار داشت: بی شک تشویق ، انگیزه بالندگی و تلاش را مضاعف می کند و این رتبه بندی که بر اساس ملاک های فنی و تخصصی انجام می‌پذیرد موجب رقابت سالم در کشور خواهد شد.
وی در پایان افزود: ارائه خدمات مطلوب بیمه ای و رضایت مشتری بی شک بهترین ملاک برای ارزش گذاری بر کار شرکت های بیمه است.