تحول بهاری در فضای خانه، چگونه؟
هرچه به شروع سال جدید نزدیک‌تر می‌شویم، تلاش و تکاپوی خانم‌های خانه برای تغییر و نو کردن فضای خانه‌شان بیشتر می‌شود.

به طور کلی، سال که نو می‌شود، همه دوست دارند در لباس و فضای زندگی‌شان هم تحولی ایجاد شود و شاید تغییری هرچند کوچک درون منزل شما بتواند دغدغه این نو شدن بهاری را از بین ببرد. گاهی تغییراتی که شما خواهان آن هستید، ممکن است هزینه‌های بالایی برایتان بتراشد و با بودجه آخر سال شما خیلی جور در نیاید، گاهی شما به خاطر مشغله زیاد، دیر به فکر اجرای این تحول می‌افتید و یا حتی ممکن است نیاز به کار یک متخصص داشته باشید و طبق معمول سرشان در روزهای پایانی سال شلوغ باشد و نتوانند سفارش شما را انجام دهند. اما فراموش نکنید همیشه راه‌های آسان و کم هزینه‌ای وجود دارد که می‌تواند برای مدت زمانی تنوع را به خانه شما بیاورد و تغییرات فوق‌العاده‌ای ایجاد کند. در این گزارش سعی بر این است که با چند روش کم‌هزینه که زمان زیادی هم نیاز ندارد و اجرای آن نیز توسط خود شما به آسانی امکان‌پذیر است به شما معرفی کنیم.
راه‌هایی که قصد معرفی آنها را داریم، استیکر‌های چسبی، بلوک‌های شیشه‌ای رنگی و طرح‌دار، پلکسی پنل‌های رنگی و طرح‌دار، سنگ‌های حجاری شده، انواع پارتیشن، آذین‌های سقفی و... هستند که در ادامه برایتان در مورد هرکدام به‌طور جداگانه توضیح می‌دهم.
استیکر
استیکرها در واقع اشکال زیبایی هستند از خرس‌های پاندا برای اتاق فرزندتان گرفته تا طراحی‌های زیبای هنری برای اتاق نشیمن شما، این استیکرها برچسبی هستند و به‌راحتی می‌توانید آنها را خودتان بچسبانید، خیالتان هم راحت باشد که اگر از آنها خسته شوید و بخواهید از دیوار بکنیدشان هیچ صدمه‌ای به دیوار نمی‌زنند. برای هر سلیقه‌ای طرح وجود دارد و مهم‌تر از همه اینکه ارزان‌ترین تنوعی است که می‌توانید به خانه‌تان ببرید.
بلوک شیشه‌ای
بلوک‌های شیشه‌ای در اندازه‌های متفاوتی ساخته می‌شوند یکی از متدوال‌ترین اندازه‌ها هم 20*20 است، یعنی در واقع یک مکعب مربع است که بین دو شیشه خلاء است، از شیشه‌های متنوعی برای ساخت این بلوک‌ها استفاده می‌شود، شیشه‌های رنگی، شیشه‌های طرح‌دار و.... شما می‌توانید با کنار هم کار کردن این بلوک‌ها به صورت پلکانی و یا نیمه بخشی اتاق پذیرایی و راهروی اتاق‌ها را از هم جدا کند و ضمن اینکه فضاها را جداسازی کرده‌اید، به نوعی یک پارتیشن شیشه‌ای رنگی هم دارید.
پلکسی پنل‌های رنگی
پلکسی پنل‌ها صفحه‌های رنگی طرح‌داری هستند که برای تزئین سقف یا دیوار می‌توان از آنها استفاده کرد و فضای شاد و رنگی به وجود آورد. این صفحه‌های رنگی به وسیله پایه‌های آلومینیومی که پشت خود دارند نصب می‌شوند. حتی می‌توانید با کنار هم قرار دادن آنها و اتصالشان به سقف، پارتیشن‌های متحرکی به وجود آورید. این پنل‌ها نیز دارای طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوع هستند و مهم‌تر اینکه ضدضربه و قابل شست‌وشو هستند.
سنگ حجاری تاریخی
اما می‌رسیم به باستانی‌پسندها، سنگ‌های حجاری به درد آن دسته از افراد می‌خورد که علاقه زیادی به آثار باستانی و هنری دارند و طراحی داخلی خانه‌شان بیشتر با سنگ است و این سنگ‌های حجاری می‌تواند به زیبایی دکوراسیونشان بیفزاید. این سنگ‌ها هم در انواع نوار، تابلو، سردر، آبنما و... موجودند و شما بنا به سلیقه‌تان می‌توانید یکی از آنها را برای فضای اتاق پذیرایی از میهمان انتخاب کنید، البته قول نمی‌دهم خیلی هم ارزان باشند، به هر حال نمونه شبیه‌سازی‌شده سنگ‌های باستانی تخت جمشید‌ند.
پارتیشن اسفنجی
پارتیشن یکی دیگر از آن وسایل تزئیناتی است که در انواع جنس‌ها و مدل‌های مختلف را به‌راحتی پیدا می‌کنید، پارتیشن‌های چوبی که سبک خانه‌های چینی و ژاپنی را برایتان ایجاد می‌کنند و یا پارتیشن‌های که با فلزات سبک و براق ساخته می‌شوند و گاهی ممکن است یک سمت آن را هم آینه کار کنند و برایتان دو کاربرد داشته باشد، اما پارتیشن اسفنجی محصولی جدید از جنس کامپوزیت است که بسیار هم سبک است، این محصول در اندازه 80*80 در بازار موجود است که در صورت دلخواه می‌توانید با کنار هم قرار دادن تعداد دیگری از آنها اندازه‌شان را بزرگ‌تر کنید.
گل‌های سقفی
شاید زمانی که خانه‌تان را خریداری یا اجاره می‌کردید، خیلی برایتان فرقی نمی‌کرد که سقف آن طراحی خاصی داشته باشد یا نه، شاید هم به خاطر هزینه‌هایی که ممکن بود گچ‌بری این تزئینات به وجود بیاورد، از اجرای گچ‌بری‌های زیبا بر روی سقف‌ها صرف‌نظر می‌کردید، اما حالا می‌توانید با هزینه نسبتا مناسبی گل‌های تزئینی آماده برای سقف انتخاب کرده و به‌راحتی و کمتر از نیم ساعت خودتان آنها را نصب کنید. جنس این آذین‌ها از پلی استیرن است و اگر بعد از مدتی دلتان را زد و یا خواستید از محلی به محل دیگر جابه‌جایشان کنید، به آسانی و بدون اینکه آسیبی به آنها برسد، می‌توانید این کار را انجام دهید. علاوه بر این قابل شست‌وشو هستند. در هر رنگ و طرحی هم که بخواهید می‌توانید سفارش دهید.