سوناها محل سوداگــــری مسکن شده‌اند - ۹ آذر ۹۱
رییس صنف بنگاه‌های مسکن، برخلاف نظر رییس‌جمهور که در اواسط دهه80 از وجود مافیا در بازار مسکن گفته بود، معتقد است: مافیا مال کشور ایتالیاست و در بازار مسکن مافیا وجود ندارد. مصطفی‌قلی خسروی در عین حال می‌گوید: «ما مافیا به آن شکلی که در ایتالیا کارخرابی می‌کنند در بازار مسکن نداریم، اما ملاکان بزرگی در تهران داریم که هر کدامشان بین 50 تا 100 دستگاه واحد مسکونی دارند و تعدادی را اجاره و تعدادی دیگر را خالی گذاشته‌اند. ردیابی این عده کار سختی است.»
خسروی در پاسخ به این پرسش که «چگونه در تهران یک دفعه قیمت ملک شروع به بالارفتن می‌کند و در عرض چند روز همه دلالان و فروشنده‌ها و خریداران از افزایش قیمت مطلع می‌شوند و به آن استناد می‌کنند؟» نیز می‌گوید: این ماجرا به سوناها و میهمانی‌های شبانه مربوط می‌شود. در سوناها، سوداگران با نشان دادن مبایعه‌نامه‌های صوری قیمت‌های کاذب و غیرواقعی را به جامعه سرایت می‌دهند و اینطور القا می‌کنند که مالکان می‌توانند هر طور که دلشان می‌خواهد هر قیمتی را مبنا قرار دهند. این عده البته الان به خاکستر تبدیل شده‌اند و فکر می‌کنم مادامی که این دولت سر کار است، خاکسترها بیرون نیایند.
خسروی همچنین درباره اظهارنظرهایی که در رسانه‌ها درباره قیمت مسکن و اجاره‌بها مطرح شود و این شائبه که او در بیان قیمت مسکن، احتیاط‌هایی را به خرج می‌دهد نیز تاکید می‌کند: من با سیاست درباره قیمت مسکن حرف می‌زنم. از تشنج خوشم نمی‌آید، اما یکسری خرده‌معلوماتی‌ها و خرده‌ثروتی‌ها از من خوششان نمی‌آید و با من مشکل دارند. اینها فکر می‌کنند که من گفتم قیمت مسکن ارزان شود تا آنها ضرر کنند. اصل هدف من امید دادن به مردم و بدبین نکردن آنهاست. رییس اتحادیه مشاوران‌املاک از این صنف دفاع می‌کند و می‌گوید: ما از یک موضوع غفلت کرده‌ایم. برخی همکاران من فکر می‌کنند هر چقدر قیمت بالا برود، رواج کارشان بیشتر می‌شود. در صورتی که اگر همین الان قیمت آپارتمان متری 10 میلیون شود، کسی خرید نمی‌کند و بنگاهی‌ها باید کرکره مغازه‌هایشان را پایین بکشند. ما آورنده پایین قیمت مسکن هستیم، اما در صنف ما عده‌ای این موضوع را متوجه نمی‌شوند.