امکان پرداخت وجوه سپرده گذاران برای موسسه اعتباری نور وجود دارد

به گزارش بلاغ، رضا معمار اصفهانی روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی استان ایلام با بیان اینکه پرداخت سپرده های مشتریان موسسه اعتباری نور شعبه ایلام آغاز شده است، اظهار کرد: پرداخت سپرده های مردم از هفته گذشته آغاز شد و تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال به مشتریان پرداخت شده و این روند در صورت تقاضای مشتریان ادامه دارد. وی افزود: حدود ۱۹ هزار و ۴۰۰ نفر نزد شعبه ایلام حدود سه هزار میلیارد ریال سپرده گذاری کرده اند که حدود ۱۵ هزار نفر آنها سپرده ای کمتر از ۱۰ میلیون ریال نزد این موسسه دارند. معمار اصفهانی با بیان اینکه این موسسه دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی است، تاکید کرد: مردم به هیچ عنوان نگران سپرده های خود نزد این شعبه نباشند چون این موسسه مجوز قانونی برای فعالیت از بانک مرکزی دارد.

قائم مقام موسسه اعتباری نور گفت: هیچ مشکلی از بابت تامین اعتبار برای پرداخت سپرده های مشتریان نداریم و آمادگی کامل برای پرداخت وجوه به مردم وجود دارد اما پرداخت وجوه سپرده گذاری شده زمان بر است و مردم در صورت تقاضا برای دریافت سپرده هایشان بتدریج می توانند به شعبه مراجعه کنند. معمار اصفهانی یادآور شد: پرداخت سپرده مشتریان همراه با سود حاصله براساس نرخ قرارداد فی مابین است ولی اگر آنها بخواهند زودتر از موعد سپرده های خود را دریافت کنند سود مشارکت کمتر به آنها پرداخت خواهد شد. وی با بیان اینکه مشکلی از بابت تامین اعتبار و پرداخت وجوه مشتریان نداریم، اضافه کرد: ۲ بانک و موسسه مالی در شایعه سازی مشکل مالی در موسسه اعتباری نور و ترغیب مردم به دریافت سپرده های شان نقش داشتند که از طریق مراجع ذیصلاح قانونی پیگیر این موضوع هستیم. قائم مقام موسسه اعتباری نور گفت: موسسه اعتباری نور با توجه به قانون ساماندهی بازار غیر متشکل پولی در سال ۱۳۹۴ از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجوز فعالیت خود را اخذ کرد و اکنون با ۳۳۶ شعبه فعال در سراسر کشور مشغول ارائه خدمات در چارچوب شبکه بانکی است.

معماری اصفهانی اظهار کرد: این موسسه مجوز فعالیت خود را از بانک مرکزی دریافت کرده که این مجوزها در محل مناسبی از شعب موسسه در معرض دید مشتریان و مردم قرار گرفته و می‌توانند آن را مشاهده کنند. وی افزود: همه شعب ما در حال حاضر به شبکه های ملی پرداخت، درگاه های ملی، شتاب و پایا متصل هستند و در سراسر کشور به مردم خدمات رسانی می کنند ضمن اینکه مشتریان ما می توانند خدمات بانکی را از دستگاه های خود پرداز سیستم بانکی سراسر کشور دریافت کنند. وی یادآور شد: موسسه اعتباری نور به لحاظ سپرده ها و تعداد شعب در بین بانک ها و موسسات اعتباری دارای جایگاه ویژه ای است و این عامل باعث شده در این چند سال به بهترین شکل ممکن فعالیت خود را انجام دهد. معمار اصفهانی با بیان اینکه یکی از مشخصه های خیلی خوب وضعیت سهامداران موسسه اعتباری نور، وابسته نبودن به هیچ سازمان خاص دولتی و غیر دولتی است، افزود: اکثر سهامداران این موسسه اشخاص حقیقی و حقوقی هستند که به عنوان سهامداران، این موسسه را تشکیل دادند و از تاریخ تاسیس آن به صورت مستمر مشغول پایش فعالیت های موسسه هستند.

به گفته وی، همه شعب این موسسه امکانات لازم برای ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی از جمله موبایل بانک، همراه بانک و همه اقداماتی که با سیستم کارت شتاب انجام می شود را دارند. وی با بیان اینکه شعبه ما در استان ایلام به عنوان یکی از شعب ممتاز سطح کشور شناخته می شود، گفت: با حجم سپرده های خوبی که این موسسه داشته و اعتماد مردم به این موسسه، وضعیت سپرده گذاری خوب بوده و اکنون نیز جای هیچگونه نگرانی برای پرداخت یه سپرده ها وجود ندارد. معماری اصفهانی تاکید کرد: ما در این موسسه سپرده قانونی سپرده گزاران را به بانک مرکزی پرداخت کرده ایم و به میزان ۱۳.۵ درصد از کل سپرده‌ها را نزد بانک مرکزی تودیع کرده‌ایم ضمن اینکه همه سپرده های ما تحت بیمه صندوق ضمانت سپرده ها است چرا که همه بانک ها موظفند هر ساله درصد مشخصی از میانگین سپرده هایشان را نزد صندوق ضمانت سپرده ها بگذارند. به گفته وی، فعالیت ها و اقداماتی که در موسسه نور در حال شکل گیری است تحت رصد بانک مرکزی است و اهتمام ما این است که همه عملیات بانکی در چارچوب قوانین و مقررات وضع شده از جانب بانک مرکزی انجام شود.

معماری اصفهانی گفت: موسسه نور به عنوان یکی از موسسات دارای مجوز بانک مرکزی است که مردم برای اطمینان بیشتر می توانند به سایت بانک مرکزی مراجعه و از این مساله مطمئن شوند تا دغدغه هایشان بر طرف شود. وی افزود: ریشه اصلی مشکلات پیش آمده در شعبه ایلام فعالیت هایی است که در موسسه آرمان و فرشتگان شکل گرفته بود ولی به مردم و مشتریان خود در این شعبه اطمینان می دهیم به هیچ عنوان نگران سپرده های خود نباشند چون این موسسه مجوز قانونی برای فعالیت از بانک مرکزی دارد. قائم مقام موسسه نور اضافه کرد: موسسات اعتباری و مالی مجاز، موسساتی هستند که نام آنها در سایت بانک مرکزی وجود دارد چون شرط سپرده گذاری در بانک ها و موسسات قبل از هر گونه اقدامی مستلزم مراجعه به سایت بانک مرکزی و رویت مجوز موسسات است.

وی ادامه داد: موسسه نور شعبه ایلام نزدیک به ۱۹ هزار و ۴۰۰ مشتری با ۳۰ هزار میلیارد ریال سپرده است که ۱۵ هزار نفر از این مشتریان کمتر از ۱۰ میلیون ریال نزد این موسسه سپرده دارند. معمار اصفهانی یادآور شد: جای نگرانی از بازگشت سپرده های آنها وجود ندارد چرا که موسسه اعتباری نور قادر به تامین و پرداخت همه وجوه سپرده گذاری شده مردم است. وی با بیان اینکه آخرین آماری که بانک مرکزی از کل سپرده های ایلام نزد سیستم بانکی اعلام کرده ۳۴ هزار میلیارد ریال است، گفت: نسبت این مبلغ به کل سپرده های سیستم بانکی نزدیک به ۲ دهم درصد است و سپرده های شهرستان ایلام ۹درصد این میزان است.