رفع نیاز معلولان با توسعه تجهیزات دانش‌بنیان

به گزارش دنیای اقتصاد و به نقل از  روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به توانمندی بالای معلولان با وجود محدودیت‌ها گفت: استعدادهای بی‌شماری در بین مددجویان مشاهده می‌شود که قابلیت رشد وشکوفایی در مسیر تامین نیروی انسانی شرکت‌ها را دارند.

ولی‌الله نصر اصفهانی، خودکفایی و تولید تجهیزات توان‌بخشی مانند ویلچرهای برقی و سمعک را در رفع نیاز معلولان ضروری دانست و افزود: تولید برخی از این تجهیزات در استان انجام و ارتباط تولیدکنندگان با شرکت‌های دانش‌بنیان سبب توسعه و پیشرفت آنها می‌شود.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز در این نشست با اشاره به الزام تشکیل کارگروه مشترکی بین این دو سازمان اظهار‌کرد: ظرفیت‌های بسیاری در شهرک وجود دارد اما با موانع و محدودیت‌هایی برای اشتغال‌آفرینی روبروست که رفع آن مستلزم هدفمندی در امور استخدامی است‌.

وی  گفت: افراد تحصیلکرده تحت پوشش بهزیستی می‌توانند با ورود به مرکز رشد مقدماتی شهرک جذب فضای کارآفرینی و دانش‌بنیان شوند و یا در شتابدهنده‌های بخش خصوصی زیرمجموعه شهرک مشغول به فعالیت شوند. وی  تولید تجهیزات پزشکی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را از نقاط قوت کشور دانست و افزود: امکان توسعه تجهیزات پزشکی توسط شرکت‌ها وجود دارد اما باید تضمین خرید و بهبود بازار محصولات فراهم شود.