مشهد و ۱۴ شهر خراسان رضوی در وضعیت «آبی»

مشهد و ۱۴ شهر استان در شرایط آبی و مابقی نیز در شرایط زرد هستند. نکته‌ای که وجود دارد این است که باید بدانیم بیماری کرونا تمام نشده اما خوشبختانه در وضعیت باثباتی قرار داریم .

 وی درباره تعداد بیماران کرونایی افزود: هم اکنون ۵۱ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که ۲۶  نفر از این تعداد  در بخش‌های مراقبت ویژه بستری شدند.

طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ گونه فوتی ناشی از کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت و گزارش نشده است.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: ما بعد از پایان پیک هفتم کرونا تقریبا در خیلی از روزها فوتی نداشته و گاهی در بعضی روزها فقط یک الی دو نفر فوت می‌شدند.

شرایط‌مان بسیار خوب و مطلوب است، اما  در حال حاضر نمی‌توانیم بگوییم کرونا تمام شده است، مخصوصا در مکان‌هایی که تهویه ندارند و تجمع در آن‌جا زیاد است بنابراین ریسک ابتلا وجود دارد.  

پهلوان کاشی با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در ۱۰ روز گذشته تصریح کرد: حدود ۴.۵ میلیون زائر در ۱۰ روز گذشته وارد مشهد شدند. با توجه به این آمار سوالی که پیش می‌آید این است آیا این آمار  وضعیت کرونایی مشهد را تغییر داده است؟

ما امیدواریم که این طور نباشد. اما برای پاسخ به این سوال حداقل ۱۰ روز زمان نیاز است. امیداریم با رعایتی که مردم داشتند شرایط کرونایی در چند روز آینده تغییر خاصی نکند. اما همه ما می‌دانیم که مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی شده‌اند که این موضوع می‌تواند باعث نگرانی باشد.