به گزارش «دنیای اقتصاد»  پیش از ظهر  سه‌شنبه، ۲۰ دی‌ماه، تفاهم‌نامه همکاری میان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به‌عنوان پایه‌گذار پارک‌های علم و فناوری کشور و همچنین بزرگ‌ترین محل تجمیع شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در ایران، با شرکت فولاد مبارکه امضا شد.

بر این اساس در راستای تحقق شعار سال ١٤٠١ مبنی بر تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین برای بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و به‌منظور توسعه همه‌جانبه بومی‌سازی اقلام موردنیاز صنعت فولاد باهدف تکمیل سبد محصولات در این شرکت‌ها، این تفاهم‌نامه بین شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و شرکت فولاد مبارکه با حضور دکتر قاسم مصلحی، رئیس شهرک و معاون تکنولوژی فولاد مبارکه به نمایندگی از مدیرعامل امضا شد.

هدف از انعقاد تفاهم‌نامه ایجاد همکاری بین شهرک و فولاد مبارکه در زمینه‌های زیر با استفاده از امکانات طرفین اعم از توانمندی‌های علمی، تحقیقاتی، نیروی انسانی و پشتیبانی است که در ۸ محور‌ تنظیم‌شده است. اولین محور، اکتساب دانش ساخت، بومی‌سازی و تجاری‌سازی سیستم‌های گریس کاری متناظر با نشان‌های تجاری Dropsaو Delimon و دومین محور آن اکتساب دانش ساخت، بومی‌سازی و تجاری‌سازی کمپرسورهای رفت و برگشتی با نشان‌های تجاری Kaji و Mehrer است.

محور‌ سوم این تفاهم‌نامه اکتساب دانش ساخت، بومی‌سازی و تجاری‌سازی ولوهای هیدرولیکی متناظر با نشان‌های تجاری Rexroth و Moog ، محور چهارم، اکتساب دانش ساخت، بومی‌سازی و تجاری‌سازی پمپ‌های هیدرولیک پیستونی - محوری با نشان تجاری Rexroth و محور پنجم، اکتساب دانش ساخت، بومی‌سازی و تجاری‌سازی سیستم‌های ضخامت سنج است. محورهای ششم، هفتم و هشتم نیز به ترتیب شامل اکتساب دانش ساخت، بومی‌سازی و تجاری‌سازی حس‌گرهای اندازه‌گیری وزن متناظر با نشان تجاری ABB، اکتساب دانش ساخت، بومی‌سازی و تجاری‌سازی پمپ‌های سیالاتی فشار بالا از نوع عمودی و افقی و درنهایت اکتساب دانش ساخت، بومی‌سازی و تجاری‌سازی قطعات با استفاده از سوپر آلیاژها است.

گفتنی است شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با امضای این تفاهم‌نامه به هاب منطقه‌ای در حوزه بومی‌سازی صنعت فولاد تبدیل خواهد شد که بسیاری از تجهیزات و قطعات فناورانه موردنیاز صنعت فولاد که تاکنون باعث وابستگی ایران به سایر کشورها می‌شد و خروج ارز از کشور را به دنبال داشت، تامین خواهد کرد.  این مهم جایگاه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را در تامین نیاز و توسعه صنعت کشور به‌عنوان خط مقدم مبارزه با تحریم، بیش‌ازپیش پررنگ خواهد کرد.

پاویون شهرک در چهارمین جشنواره و نمایشگاه فولاد ایران، در غرفه ۳۰ سالن F هتل المپیک تهران پذیرای بازدیدکنندگان است.