رضاعلی نوروزی اظهار کرد: به دلیل سرما و برودت آب و هوای امسال، ما تمام حوزه‌های امتحانی را برای برگزاری کنکور سراسری در استان اصفهان بررسی و نیز تمام ساز و کارهای حمایتی ممکن را اعمال کرده‌ایم تا کنکور سراسری به خوبی در استان اصفهان برگزار شود.  

وی با اشاره بر پیشگیری از ارتکاب تقلب در آزمون سراسری در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی‌ماه، خاطر نشان کرد: تمام تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از ارتکاب تقلب انجام شده است و به تمام شرکت کنندگان در حوزه‌های استان اصفهان این اطمینان را می‌دهیم که ان‌شاءالله آزمونی سالم، ایمن و با آرامش برگزار شود.  

معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان در رابطه با تعداد داوطلبان کنکور سراسری در استان اصفهان، اظهار کرد: تعداد داوطلبان استان اصفهان در نوبت اول آزمون سراسری ۵۵ هزار و ۹۴۸ نفر است که به نسبت به تعداد شرکت کنندگان سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته است، زیرا دانش آموزانی که در حال گذراندن سال تحصیلی در مقطع دوازدهم دبیرستان هستند در این نوبت ثبت نام نکرده‌اند.

وی افزود: در آزمون سراسری نوبت اول، حدود ۱۵ هزار نفر از گروه علوم انسانی، ۲۵ هزار نفر از گروه علوم تجربی، ۹ هزار نفر از گروه علوم ریاضی، ۴ هزار نفر از گروه زبان و ۳ هزار نفر از گروه هنر در استان اصفهان به رقابت می‌پردازند. در استان اصفهان بیشترین تعداد داوطلب در گروه علوم تجربی با ۲۵ هزار نفر شرکت کننده است که نزدیک به نیمی از داوطلبان را تشکیل می‌دهد.

دبیر ستاد آزمون استان اصفهان همچنین تصریح کرد: ۲۴ هزار نفر از داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری در استان از شهرستان اصفهان هستند و این آزمون در ۲۷ شهر استان اصفهان برگزار می‌شود.