غلامرضا عشاقی افزود: بالا رفتن قیمت تجهیزات در چند سال اخیر بسیار مشهود بوده و روند اجرای طرح‌ها را با مشکل روبه رو کرده است.

وی خاطرنشان کرد: همین امر اهمیت ارائه تسهیلات بانکی به متقاضیان را بیش از قبل نشان می‌دهد و بی تردید حمایت از این پروژه‌ها برای توسعه کشاورزی و حفاظت و مصرف بهینه منابع آبی کشاورزی موجود باید مد نظر باشد.

مدیر امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اضافه کرد: طرح‌های آبیاری جدید امسال در چهار هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان اجرا شد و مجموع اراضی مجهز شده به این سامانه‌ها را به ۱۴۰ هزار هکتار افزایش داد.

عشاقی ادامه داد: از آنجا که استان اصفهان از جمله مناطق خشک و نیمه خشک کشور به شمار می‌رود و همواره با پدیده خشکسالی روبه روست، توسعه طرح‌های آبیاری تحت فشار، قطره‌ای و جدید در این منطقه اهمیت دارد.

وی با اشاره به ضرورت بهره وری در استفاده از آب کشاورزی اظهار کرد: استان اصفهان از لحاظ توسعه و میزان سامانه های جدید آبیاری در کشور رتبه نخست را در اختیار دارد.

استان اصفهان ۵۶۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد اما به‌دلیل کمبود منابع آبی، تنها حدود ۲۰۰ هزار هکتار از آنها زیر کشت محصولات زراعی و باغی می‌رود، مجموع اراضی باغی استان اصفهان حدود ۸۰ هزار هکتار است و مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای آن در شرایط عادی حدود ۸۰۰ هزار تُن برآورد می‌شود.

کمبود منابع آبی سطحی و زیرسطحی و تخصیص نیافتن آب به اندازه کافی برای کشت و کار از جمله چالش‌های صنعت کشاورزی در این استان اصفهان است.