مسعود مهدویان فر  به ظرفیت مطلوب اصفهان از لحاظ تعدد تشکل ها و سمن ها اشاره و بیان کرد: ۲ هزار سمن خیریه ای و غیر خیریه ای در اصفهان فعالیت های چشمگیر دارند اما در حوزه محیط زیستی نیازمند اصلاح رویکردها و بیشتر شدن مطالبه گری هستیم.

وی افزود: از افرادی که در این رابطه دغدغه دارند دعوت می شود بر اساس ضوابط قانونی به ثبت سازمان مردم نهاد اقدام و به تقویت زیست پذیر شدن اصفهان کمک کنند.

مدیر کل امور فرهنگی اجتماعی استانداری اصفهان اظهار داشت: از آنجا که مشارکت در تصمیم گیری ها در برنامه ریزی و اداره امور گُریزناپذیر و ضروری است فعالیت قانونی سازمان های مردم نهاد در این زمینه، راهگشا خواهد بود.

مهدویان فر افزود: در شرایطی که چالش ها پیچیده باشند تکیه بر حمایت و توانمندی اقشار مردم، بازوی قدرتمند دولت برای اجرای طرح ها و فعالیت ها به شُمار می رود.

مدیر کل امور فرهنگی اجتماعی استانداری اصفهان گفت: تشکل های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست می توانند در بخش پایش مشکلات و نظارت بر آنها با نهادهای مرتبط مشارکت کنند.

وی اضافه کرد: موضوع های متعدد زیست محیطی در استان ایجاب می کند که مردم و فعالان محیط زیستی ورود کنند و در کنار نهادهای اجرایی برای کمک به رفع آسیب های این حوزه فعال شوند.

مهدویان فر با بیان اینکه اصفهان در حوزه سازمان های مردم نهاد از نظر تعداد و جمعیت اعضا سرآمد کشور است، افزود: این مساله نمود مشارکت جویی مردم اصفهان و تمایل آنان به فعالیت‌های داوطلبانه و خیرانه است.

مدیرکل امور فرهنگی اجتماعی استانداری اصفهان گفت: رویکرد مدیریتی استان در این زمینه توانمندسازی و آموزش افرادی است که با نیت خیر و نقشه راه هدفمند اقدام به راه اندازی سمن می کنند.

وی گفت: فعالیت های سمن ها به صورت تخصصی در حوزه محیط زیست، زمینه تحلیل کارشناسی و علمی معضل های زیست محیطی و یافتن راه حل های علمی را فراهم می کند.