سعید امامی با بیان این مطلب گفت: این جلسات با هدف هم‌افزایی و هم‌اندیشی میان نخبگان درخصوص موضوعاتی که با جریان دائمی زاینده‌رود ارتباط دارد در حال برگزاری است.

او با بیان اینکه در مورد زاینده‌رود نظرات، نگرش‌ها و اختلافات علمی زیادی میان کارشناسان و متخصصان وجود دارد، افزود: همین مساله موجب شده است که انجام اقدامات لازم در زمینه احیای دائمی این رودخانه با وقفه مواجه شود.

ستون راست بالا copy

 امامی با اشاره به ضرورت دستیابی به یک تصمیم واحد مدیریتی در سطح استان و کشور درباره زاینده‌رود، اظهارکرد: یکی از دلایل برگزاری جلسات هم‌اندیشی «آری یا نه؟» بررسی علمی بین نخبگان و صاحب‌نظران برای ایجاد همگرایی و استخراج نسخه‌های اصلی در زمینه احیای جریان دائمی زاینده رود است.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه این جلسات با همکاری کنسرسیوم محیط‌زیست برگزار می‌شود، توضیح داد: جمعی از اساتید دانشگاه‌های سراسر استان که در حوزه محیط زیست فعالیت می‌کنند در این کنسرسیوم حضور دارند و موضوعات جلسات نیز بر مبنای نظرات آنها و دغدغه‌های مدیریت استان در جلسات کارشناسی انتخاب می‌شود.

او با بیان اینکه دعوت از اساتید و اجرای برنامه‌ها نیز با همکاری کنسرسیوم محیط زیست اصفهان انجام می‌شود، ابراز امیدواری کرد که بتوان بعد از اتمام جلسات در موضوعات مختلف به نسخه‌های واحدی در جهت همگرایی و هم‌افزایی بین همه متخصصان امر رسید.

 امامی با اعلام اینکه در سال آینده خلاصه ای از تمامی مباحث بیان شده در این جلسات در قالب یک کتاب به چاپ می‌رسد، گفت: با توجه به حضور مشاوران علمی مدیریت استان در جلسات مربوط به زاینده‌رود، نتایج این نشست‌ها در رایزنی‌های مدیریت استان با مقامات دولتی و کشوری نیز بیان شده و امیدواریم باعث ایجاد نگاهی درست و علمی به موضوع رودخانه زاینده‌رود شود.

او خاطرنشان کرد: مجموعه جلسات «آری یا نه؟» در قالب ۱۲ جلسه با عنوان «جریان دائمی زاینده‌رود، آری یا نه؟» برای دوره نخست پیش‌بینی شده که تاکنون 6 جلسه از آن برگزار و در جلسه ششم موضوع فرونشست زمین با حضور کارشناسان و متخصصان مورد بررسی قرار گرفته است.