وی افزود: بدون توجه به این مقوله دچار گرفتاری مردم با بیماری‌ها و لزوم توسعه زیرساخت در حوزه درمان خواهیم بود.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به قابل کاهش بودن هزینه‌ها و مراجعات مردم به بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: اگر به اصل پیشگیری در جامعه توجه و سرفصل‌های سلامت جسم و روح همواره مورد غربالگری قرار گیرد، بیش از ۹۰ درصد از شیوع بیماری پیشگری خواهد شد.

وی افزود: با ورود خیران به حوزه سلامت با راه اندازی و تجهیز خانه‌های بهداشت، تهیه وسایل غربالگری و آموزش سلامت قادر به تغییر در شرایط فعلی و کاهش بیماری‌ها خواهیم بود.

گله داری اضافه کرد: تعداد زیادی از خیرین امروز تمایل به احداث مراکز درمانی دارند ‌و کمتر به حوزه سلامت می پردازند که البته با ارائه مشاوره و تاکید بر ضرورت‌ها، تغییر نگرش ایجاد شده است. به گفته وی، آزمایشات غربالگری حوزه سلامت توانسته در پیشگری از شیوع بیماری‌ها و همچنین اقدام به موقع در درمان کار آمد باشد.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان نفش تشکل‌های مردمی در حوزه آموزش سلامت را مهم خواند و گفت: خیریه سلامت در این استان با رویکرد آموزش و ارتقای آگاهی تشکیل شده و حرکت خوبی برای جریان سازی در این عر صه به حساب می‌آید.

وی به پروژه‌های نیمه تمام معاونت بهداشت در استان اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: ۷۲ هزار متر مربع پروژه نیمه تمام شامل خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت و غربالگری در این عرصه داریم که تکمیل آن به ۶ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به اعتقاد وی با مشارکت خیرین در تامین نیمی از این بودجه، امکان تکمیل آن با بودجه‌های دولتی فراهم خواهد شد.

گله داری میزان بودجه وزارت بهداشت و درمان در عرصه سلامت را ۲۵ درصد کل هزینه ها اعلام کرد و یادآور شد: مابقی این اعتبارات در اختیار دیگر سازمان‌ها و خیریه‌ها قرار دارد.