به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان امیر کشانی در این دیدار، لازمه موفقیت در عرصه تجارت را توجه به صادرات بیان کرد و افزود: یکی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد انجمن‌ها، افزایش میزان صادرات اعضای آن بوده و لازم است انجمن‌ها بازارهای صادراتی و راه‌های ورود به این بازارها را رصد کنند.

وی همچنین خواستار تمرکز جدی بر کشورهای همسایه برای صادرات محصولات با ارزش افزوده بالا و برنامه‌ریزی صادراتی در انجمن‌ها شد و تصریح کرد: خدمات ارایه شده در انجمن‌ها باید به گونه ای باشد که افراد برای ورود به آنها ترغیب شوند.

از تولید صادرات‌محور حمایت شود

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد با وجود تمامی مشکلات اقتصادی موجود، نباید متوقف شد و از طریق توانمندسازی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط و تجمیع آنها در قالب انجمن و کمک به ایجاد توان صادراتی ، حمایت بیشتر از شرکت‌های صادرات محور و چانه‌زنی با دولت می‌توان مشکلات اقتصادی موجود را کاهش داد. در ادامه مهرداد شاطریان عضو هیات مدیره انجمن بر ضرورت بیان صریح مشکلات هر صنعت و طرح و پیگیری آنها در سطح ملی به منظور افزایش میزان صادرات تاکید کرد .

همچنین بیژن سحرناز نائب رئیس هیات مدیره این انجمن، برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه صادرات را برای صنعتگران پلیمری ضروری دانست. سعید روغنی خزانه دار انجمن صنایع پلاستیک و پلیمر استان نیز خواستار همراهی و حمایت اتاق بازرگانی اصفهان برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی این حوزه شد.