به گزارش دنیای اقتصاد و  به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، مهران زینلیان  در حاشیه جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی استان افزود: در جلسه امروز میزان پیشرفت پروژه‌های خط دو قطار شهری اصفهان و خط قطار شهری اصفهان _ بهارستان بررسی و برای شتاب بخشی در انجام آنها، تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی اضافه کرد: همچنین در باره خط دو قطار شهری اصفهان بر لزوم زمانبندی و تأمین منابع مالی متناسب با مراحل اجرای این پروژه تأکید شد.

زینلیان افزود: در باره متروی اصفهان_ بهارستان نیز بر لزوم تسریع در راه‌اندازی گام(فاز) اضطرار این پروژه و ارائه بسته مالی و اقتصادی یکپارچه برای اجرای این خط تأکید بعمل آمد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: توقف پروژه‌های عمرانی استان بدلیل مسائل مالی قابل قبول نیست و پروژه‌های در دست اجرا بایستی طبق زمانبندی مشخص، پیگیری و اجرا شوند.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان برای پیشرفت پروژه‌های حوزه متبوع خود اقدام را بعمل آورند.

مرحله نخست خط ۲ قطار شهری کلانشهر اصفهان از محل دارک تا زینبیه در شمال شرق این خطه، سال ١۴٠٣ به بهره‌برداری می‌رسد.

برای اجرای این خط بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

پروژه قطار شهری بهارستان، ادامه خط یک متروی کلانشهر اصفهان است که اسفند سال ۹۰ کلید خورد و نخستین بار در کشور از ریل تولید ملی در اجرای آن استفاده می‌شود.

زیرسازی و ابنیه این پروژه با ۱۴.۱ کیلومتر در ۲ قطعه اول و دوم شامل سه ایستگاه سپاهانشهر، راه آهن و بهارستان در دست اجراست که قطعه اول با ۴.۷ کیلومتر مسیر ایستگاه صُفه تا راه‌آهن و قطعه دوم با ۹.۴ کیلومتر ایستگاه راه‌آهن را به شهر جدید بهارستان مُتصل می‌کند.