شهر اصفهان آماده همکاری با دانمارک است

علی قاسم‌زاده  در ملاقات با «جسپر وار» سفیر دانمارک در ایران افزود: اصفهان بعنوان یک شهر تاریخی و دارای تمدن و فرهنگ کُهن، همواره علاقه‌مند به ارتباط با شهرهای دیگر جهان است.

اصفهان با ۱۵ شهر دنیا عقد خواهرخواندگی دارد

وی ادامه داد: هم‌اکنون اصفهان در سطح دیپلماسی عمومی با ۱۵ شهر دنیا از قاره‌های مختلف جهان عقد خواهرخواندگی دارد و دارای ارتباطات، تبادلات و مُراودات فرهنگی و هنری با آنهاست.

قاسم‌زاده یادآور شد: هم‌اینک دو شهر از آلمان و اسپانیا با اصفهان خواهرخوانده هستند و اگر کشور دانمارک نیز مایل باشد، آمادگی داریم تا با یکی از شهرهای این کشور نیز عقد خواهرخواندگی امضا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سفیر دانمارک با داشتن شناخت از اصفهان و شهرهای دانمارک می‌تواند یک شهر از کشورش را که از لحاظ تاریخی، فرهنگی و طبیعی به ما نزدیک باشد، معرفی کند تا مقدمات عقد خواهرخواندگی آن با اصفهان فراهم شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: ارتباط در سطح دیپلُماسی عمومی، این زمینه را فراهم می‌کند که جدا از فرایندهای رسمی بتوانیم زمینه مُراوده و تعاملات هنرمندان، تجّار و شخصیت‌های علمی را میان اصفهان و شهرها و کشورهای دیگر برقرار سازیم.

شهرها می‌توانند پیشران دیپلُماسی عمومی باشند

وی تاکید کرد: شهرها می‌توانند پیشران دیپلماسی عمومی باشند و مردم کشورها را با فرهنگ یکدیگر آشنا کنند و بعنوان نمونه در اصفهان بارها شاهد اجرای گروه‌های هنری مختلف در زمینه‌ موسیقی، هنرهای نمایشی و تئاتر از شهرهای خواهرخوانده اصفهان بودیم.

قاسم زاده افزود: امروز مسائل زیست‌ محیطی از مهمترین چالش‌های پیش روی اصفهان است و علاقه‌مندیم که شهروندان ما هوای پاک تنفس کنند و در این زمینه آماده استفاده از تجربیاک دانمارک هستیم و از همکاری با این کشور در این زمینه استقبال می‌کنیم.

شهردار نصف جهان تصریح کرد: برای تسهیل ورود گردشگران خارجی بویژه شهروندان دانمارکی به اصفهان می‌توان بصورت خاص اقداماتی انجام داد و ما آماده استقبال از گردشگران این کشور هستیم و برای آنها فرش قرمز پهن می‌کنیم.

شهردار اصفهان با یادآوری آنکه اصفهان اواسط مهر سال جاری، میزبان برگزاری سی‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان است، گفت: با توجه به سابقه درخشان دانمارک در زمینه داستان‌های کودک که آثار «هانس کریستین آندرسن» از نمونه‌های آن است از سفیر، نویسندگان و فیلم‌سازان دانمارکی دعوت می‌کنیم تا در این جشنواره شرکت کنند.

در ادامه این نشست که در شهرداری اصفهان صورت گرفت، «جسپر وار» سفیر دانمارک در ایران، شهر «آرهوس» کشورش را برای برقراری تبادلات علمی و فرهنگی با اصفهان معرفی کرد.