کریم زارع مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان روز سه‌شنبه ۲۴ مردادماه ۱۴۰۲ با محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه دیدار کرد. در این دیدار که به میزبانی فولاد مبارکه و با حضور محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه و محمدجواد براتی مدیر روابط عمومی این شرکت انجام شد، مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: امروز اقدامات خوبی درخصوص موضوع ازدواج جوانان و حمایت از نخبگان نیازمند به‌ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب در کمیته امداد انجام می‌شود و این حمایت‌ها که از دغدغه‌های اساسی فولاد مبارکه نیز هست، می‌تواند به افزایش امید در جامعه به‌ویژه در بین نسل جوان کمک کند. وی بر افزایش همکاری‌ها میان کمیته امداد و این شرکت بزرگ صنعتی که در راستای مسوولیت‌های اجتماعی خود اقدامات زیادی در زمینه اشتغال‌زایی و... برای مردم جامعه انجام می‌دهد، تأکید کرد. مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه، تشکیل یک کارگروه مشترک میان فولاد مبارکه و کمیته امداد را برای تمرکز بر راهکارهای کمک مؤثرتر به افراد تحت پوشش این نهاد پیشنهاد داد.

در ادامه این جلسه، کریم زارع مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد اظهار کرد: تلاش برای از بین بردن فقر یکی از اقدامات خوب کمیته امداد طی سال‌های گذشته است و این کار با اشتغال‌زایی برای خانواده‌های نیازمند و فرهنگ‌سازی محقق شده است. وی گفت: در زمینه اشتغال‌زایی، کمیته امداد با توجه به آمایش سرزمینی مشاغل، برای افرادی که درخواست وام اشتغال دارند، آموزش‌هایی از سطوح مقدماتی تا پیشرفته طراحی کرده تا عزیزان تحت پوشش خدمات کمیته امداد حضرت امام بهترین شغل را انتخاب و کار خود را با موفقیت آغاز کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان افزود: اعطای وام و ایجاد شغل، آخرین مرحله کمک این نهاد برای مددجویانش نیست و این مشاغل توسط کارشناسانی خبره ۳ تا ۵ سال تحت نظر قرار می‌گیرند تا ارمغان همه این تلاش‌ها ایجاد شغلی پایدار برای این عزیزان باشد.

کریم‌زاده خاطرنشان کرد: همه اقدامات در کمیته امداد بر مبنای کار کارشناسی و علمی صورت می‌گیرد و به همین دلیل است که بسیاری از مددجویان، پس از ارتقای توانمندی‌ها و پایداری در شغل خود، از چتر حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند. وی تأکید کرد: سال گذشته با مشارکت فولاد مبارکه ۱۰۰ واحد مسکونی، ۲۰۰ سری جهیزیه و ۵۰۰ دستگاه لوازم‌خانگی برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد تأمین ‌شد. این کمک‌ها در استان هزینه شد و امیدواریم موجب برکتی مضاعف برای این سازمان بزرگ و کارکنان آن باشد. زارع تصریح کرد: فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از صنایع بزرگ کشور، طی سال‌های گذشته، بر اساس مسوولیت‌های اجتماعی خود کمک‌های خوبی را در بستر کمیته امداد برای رفع فقر و در جهت توانمندسازی خانواده‌های نیازمند و حل مشکلات آن‌ها انجام داده است که از همه زحمات دست‌اندرکاران این مجموعه صمیمانه تشکر می‌کنیم.

در پایان این مراسم مدیرکل کمیته امداد با اهدای یک جلد کلام‌الله مجید به مدیرعامل فولاد مبارکه از مساعدت‌های فولاد مبارکه به کمیته امداد امام خمینی (ره) قدردانی کرد.