تایید ۱۲۱ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان

علیرضا قاری‌قرآن در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن اصفهان افزود: تاکنون افزون بر ۴۴۰ هزار نفر در استان برای بهره‌مندی از مزایای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که با بررسی و پالایش‌های به عمل آمده حدود ۱۴۸ هزار نفر حائز شرایط فعال شناخته شده اند.

وی تصریح کرد:تاکنون افزون بر ۳۲ هزار و ۴۰۰ متقاضی در استان اصفهان تخصیص پروژه شده‌اند و برای طرح نهضت ملی مسکن براساس برنامه استان اصفهان ساخت بیش از ۱۸۳ هزار واحد شهری، ۲۰ هزار واحد استیجاری و ۴۰ هزار واحد روستایی در طول چهار سال پیش بینی شده است.

وی اظهار‌کرد: تهیه ۵۵ طرح آماده سازی اراضی نهضت ملی مسکن استان از دیگر اقدامات به عمل آمده در حوزه مسکن این اداره‌کل است و پروژه‌های آماده سازی اراضی استان شامل هشت پروژه در سطح استان با مساحتی افزون بر ۲۱۲ هکتار است.

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد:تکمیل و تحویل خدمات روبنایی برای این پروژه ها به صورت احداث ۱۴ مدرسه، ۲۱ مسجد و ۱۰۹ واحد تجاری در سایت‌های مسکن‌مهر استان، از جمله اقدامات به عمل آمده در این زمینه است.

الحاق زمین به محدوده شهرهای استان برای احداث مسکن نهضت ملی مسکن

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل در این پیوند گفت: به‌دلیل نبود زمین کافی در محدوده شهری آران و بیدگل برای اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن بر اساس مصوبات استانی، الحاق ۲۶ هکتار زمین در این شهرستان صورت گرفته است.

امیرحسین عصارزاده ادامه داد: با بیان اینکه در شهر آران و بیدگل در ۲ منطقه الحاق زمین برای طرح نهضت ملی مسکن پیگیری شده است، اظهار کرد: الحاق ۱۴ هکتار زمین در حال حاضر با چالش معارض روبه رو است اما زمینی دیگر با مساحت ۲۶ هکتار برای الحاق پیش‌بینی و تمامی مصوبات استانی آن اخذ شده است و فرایند گرفتن مجوزهای ملی آن ادامه دارد.

وی ادامه داد: برای اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در شهرستان، هم‌اکنون پرونده الحاق ۲۶ هکتار اراضی به شهر آران و بیدگل در شورای عالی شهرسازی و معماری مطرح شده است تا در روزهای پیش رو نسبت به تصویب الحاق آن تصمیم‌گیری شود.

وی یادآور شد: فرآیند الحاق پنج هکتار زمین برای اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در شهر «نوش آباد» نیز انجام شده و طرح‌های تفکیکی نیز در کمیته کارشناسی مصوب شده‌ اند و در هفته‌های آینده نسبت به ارسال آن برای اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ اقدام می‌شود.

بررسی الحاق ۳۲ هکتار زمین به محدوده شهری شهرستان چادگان

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان چادگان در این پیوند گفت: الحاق ۳۲ هکتار زمین به محدوده‌های شهری این شهرستان به منظور اجرای طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت در انتظار بررسی است.

شهاب ایمری افزود:شهر چادگان ۵.۷ هکتار زمین دولتی داخل محدوده دارد که به‌دلیل تعداد بالای متقاضیان نهضت ملی مسکن، این میزان جوابگوی نیاز طرح نهضت ملی مسکن شهرستان نیست.

وی اظهار‌کرد: برای اجرای سیاست‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، اراضی ملی را شناسایی کرده ایم که الحاق ۲۲ هکتار زمین به شهر چادگان و ۱۰ هکتار به محدوده «شهر رُزوه» در کارگروه تلفیق و امور زیربنایی استان تایید شده است.

وی افزود: الحاق این ۳۲ هکتار زمین به محدوده‌های شهری شهرستان چادگان هم اکنون در انتظار تصویب در شورای عالی برنامه ریزی و منوط به پاسخ استعلام آبفاست زیرا در خصوص این موضوع در جلسه کارگروه امور زیربنایی نسبت به تضمین تامین آب شرب تاکید شده است.