ابراهیم عمرانی با اشاره‌ به تاریخچه تکیه میرفندر، اظهار کرد: تکیه حکیم میرفندرسکی در مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد و در شمال غربی این قبرستان در خیابان واله قرار دارد. این تکیه که از تکایای ویژه و منحصربه‌فرد مجموعه تخت فولاد به شمار می‌رود به‌ واسطه وجود مزار حکیم میر ابوالقاسم فندرسکی، عارف و فیلسوف برجسته زمان شاه‌عباس اول صفوی شهرت دارد.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اضافه کرد: البته علاوه بر این سابقه تاریخی و هویتی، تکیه میرفندرسکی از عناصر گردشگری و زیارتی فراوانی برخودار است و برگزاری رویدادهای گردشگری و حضور مستمر زائران و گردشگران در این تکیه، اهمیت و جایگاه زیارتی و گردشگری آن را نشان می‌دهد.

او با اشاره به بازدیدهای دوره‌ایِ کارشناسان حوزه مرمت از مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد و با بیان اینکه مرمت و نگهداری تکایا و بناهای آرامگاهی، بخشی از مأموریت و از وظایف این مجموعه است، افزود: مرمت ابنیه و تکایای تخت فولاد به‌صورت دوره‌ای و براساس زمان‌بندی مشخص توسط کارشناسان حوزه مرمتِ این مجموعه و با همکاری سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان انجام می‌شود.

عمرانی به مرمت تکیه میرفندرسکی اشاره کرد و افزود: با توجه به فرآیند آسیب‌شناسی، عملیات مرمت این تکیه شامل سبک‌سازی، استحکام بخشی و کف‌سازی بام‌ها، همچنین مرمت جداره‌ها، حجره‌ها و اصلاح آجرفرش تکیه آغازشده است.

او با بیان اینکه تکیه میرفندرسکی به لحاظ سبک معماری و عناصر گردشگری به عروس تکایا شهرت دارد، ادامه داد: سال گذشت مرمت سنگ مزار آرامگاه میرفندرسکی به‌عنوان یکی از اماکن مقدس و زیارتی مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد همراه با نورپردازی کامل این تکیه به‌صورت کامل انجام شد و اکنون نیز پروژه مرمت این تکیه توسط سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان آغازشده که در مدت ۴ ماه انجام خواهد شد.