فعالیت ۳۵ تصفیه خانه آب و فاضلاب در استان اصفهان

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان، تصفیه خانه خوانسار از نوع متعارف است که با ظرفیت ۲۰۰ لیتر بر ثانیه، آب آشامیدنی پایدار دو شهر و ۲۱ روستای شهرستان را تامین خواهد خواهد کرد.

قرارداد جدید تصفیه خانه آب آشامیدنی این شهرستان با مبلغی بالغ بر ۱۶۴ میلیارد تومان منعقد و اجرای عملیات طرح تکمیل سازه و تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی آن از تیر ماه سال جاری آغاز شده است.

مدت زمان اجرای این پروژه ۲ سال اعلام شده و پیشرفت فیزیکی کلی پروژه در تاسیسات تصفیه آب، شامل آبگیر، تصفیه خانه متعارف و اضطراری هم اینک حدود ۵۳ درصد است. طبق گقته مسوولان محقق نشدن اعتبارات در سه سال گذشته دلیل کندی پیشرفت این پروژه بوده است.

حسین اکبریان  اظهار‌کرد: در این طرح تاکنون بالغ بر ۳۴ کیلومتر خطوط انتقال چدنی و فولادی، ۲ ایستگاه پمپاژ و یک آبگیر اجرا شده است و تصفیه خانه مرحله اضطراری شامل ۲ واحد فیلتر شنی تحت فشار به ظرفیت ۸۰ لیتر بر ثانیه در سال ۹۵ افتتاح شد.

وی ادامه داد: اکنون مرحله اضطراری آن با ظرفیت ۸۰ لیتر بر ثانیه در مدار بهره برداری قرار دارد و مابقی نیاز شهر که حدود ۱۲۰ لیتر بر ثانیه است توسط منابع محلی تامین می‌شود.

پیشرفت ۷۵ درصدی تصفیه خانه فاضلاب چادگان

شهرستان کوهستانی و سردسیر چادگان با حدود ۳۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد و تصفیه خانه فاضلاب با سامانه «لجن فعال» و تصفیه «تکمیلی فیلتر» یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های تصفیه فاضلاب با ظرفیت ۲ هزار و ۳۳۰ متر مکعب در شبانه روز با ۲ بخش (مدول) عملیاتی شده است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان نیز در این ارتباط گفت: تاکنون ۳۵ کیلومتر خط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب اجرا شده، ساخت ۲ ایستگاه پمپاژ و اجرای حدود ۲۵ کیلومتر شبکه در این پروژه باقی مانده و کل طرح شامل تصفیه خانه، ایستگاه پمپاژ و شبکه بالغ بر ۵۶ درصد پیشرفت داشته است.

تصفیه‌خانه‌ آب استان اصفهان ، تامین آب شرب پایدار در شرایط سخت خشکسالی

اکبریان خاطرنشان کرد: تصفیه خانه به تنهایی ۷۵ درصد پیشرفت دارد و در صورت تحقق اعتبارات تخصیص یافته بخش اول آن امسال به بهره برداری خواهد رسید.

ظرفیت ۲۱۰۰ متر مکعبی تصفیه خانه فاضلاب شهرستان تیران

شهرستان تیران و کرون در ۴۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد، تصفیه خانه فاضلاب آن در قالب قرارداد بیع متقابل و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با ظرفیت ۲ هزار و ۱۰۰ متر مکعب خواهد بود. این تصفیه خانه شامل خط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب به طول ۹۴ کیلومتر است که تاکنون ۶۸ کیلومتر آن اجرا شده و هدف از اجرای آن جمع آوری، انتقال و تصفیه بهداشتی فاضلاب ۲۸ هزار نفر از جمعیت شهر تیران و روستاهای کوهان، عزیزآباد و نهضت آباد (نجف آباد) در این خطه است.