رشد زیست بوم صنعت ساختمان در نمایشگاه اصفهان

به گزارش دنیای اقتصاد: یکی از زیرشاخه‌های مهم صنعت ساختمان را باید تولید کاشی سرامیک و چینی‌های بهداشتی دانست صنعتی که می‌تواند علاوه بر همپوشانی با حوزه معماری داخلی به معماری نمای ساختمان‌ها نیز یاری برساند.

 شرکت آراتایل ازجمله تولیدکنندگان انواع اسلب های سرامیک کاشی و دیگر محصولات حوزه معماری داخلی مانند جکوزی شیرآلات و لوازم آشپزخانه و انواع سرامیک در استان اصفهان است که توانسته حضور پررنگی در بیست و ششمین دوره نمایشگاه صنعت ساختمان اصفهان که ازجمله قدیمی‌ترین و پردامنه‌ترین نمایشگاه‌های اصفهان به شمار می‌رود داشته باشد برای بررسی اقدامات این شرکت در حوزه صنعت  ساختمان و اطلاع از دستاوردهای آن گفت‌وگویی با  یحیی آباده مدیرعامل این شرکت انجام دادیم که مشروح  آن را در ادامه می‌خوانیم.

شرکت متبوع شما از چه زمانی فعالیت خود را آغاز کرده و حالا چه حوزه‌هایی از صنعت ساختمان را پوشش می‌دهد؟

شرکت ویرا تجارت لیدوما بانام تجاری آراتایل در صنعت تولید و توزیع  کاشی و سرامیک فعالیت دارد .این شرکت باتجربه ۶۰ ساله توانسته با درک صحیح بازار و نیاز مشتریان محصولات خود را تولید و به بازار عرضه کند ،عمده فعالیت آراتایل در زمینه کاشی و سرامیک است.

در ادامه بفرمایید آراتایل برای تولید محصولات خود، در حوزه استفاده از فناوری‌های پیشرفته چه اقداماتی انجام داده است؟

ایران جایگاه پنجم بین کشورهای تولیدکننده صنعت کاشی و سرامیک در جهان را دارا است. .قادر به استفاده از فنّاوری های جدید در زمینه  تولید بروزترین دستگاه‌های چاپ و پرس محصولات سایز بزرگ که به‌اصطلاح اسلب تولید کنیم.در زمینه  طراحی با استفاده از نیروی جوان و خلاق داخلی و ایده گرفتن از طرح روز دنیا و بومی‌سازی آن‌ها باسلیقه ایرانی توانسته‌ایم زیبایی را در کنار کیفیت به هم‌وطنان خوبمان عرضه کنیم.

تا امروز چند اشتغال مستقیم و غیرمستقیم به‌واسطه فعالیت شما ایجادشده است؟

 تا امروز که با شما صحبت می‌کنم، ۱۱۰ نفر به‌صورت مستقیم در شعبه آراتایل مشغول به کار هستند و به‌صورت غیرمستقیم هم  بیش از ۳۰۰ نفر با زیست‌بوم آراتایل همکاری می‌کنند.

4 copy

نوآوری در بازار سازی، بازاریابی و فروش ازجمله ارکان توسعه کسب‌وکارها در بازارهای به‌هم‌پیوسته امروز است، شما در این زمینه چه اقدامات و موفقیت‌هایی تاکنون داشته‌اید؟

تنها فعالیت ما منوط به تولید محصول نیست. آراتایل با استفاده از اساتید و مدیران باتجربه در زمینه طرح ریزی کسب و کارهای نوین، اتیکت رفتاری، فروش و بازاریابی و معماری اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی جهت کارکنان جوان و مستعد خودکرده است  تا نسلی جدید، آشنا به  علوم روز مدیریتی و بازاریابی   را  پرورش دهد و به بازار کار  معرفی کند، همچنین استفاده از روش‌های نوین بازاریابی و فروش و طراحی دو اپلیکیشن اختصاصی در این زمینه از اقدامات این مجموعه در جهت رصد و بازار‌ سازی و بازاریابی است. شرکت ما رویکرد توسعه و بهبود اکوسیستم را در حوزه کاشی و سرامیک را در نظرگرفته تا بتواند ارتباطات موثر بین ذی اثران مختلف در این صنعت از جمله تولیدکنندگان، فروشندگان، صادرکنندگان، طراحان، معماران  و کاشی کاران را ایجاد و تقویت کند.

صادرات کالا و رقابت متوازن و بهینه با رقبای خارجی و داخلی یکی از رموز موفقیت صنعت کالاهای ساختمانی به شمار می‌رود، شما امروز در این حوزه، کجای بازار قرار دارید؟

ایران پنجمین کشور تولیدکننده در این حوزه و چهارمین کشور صادرکننده در دنیا است، هرچند با توجه به شرایط صادرات و تحریم‌ها جایگاه اصلی خود را به دست نیاورده است و نگاه به محصولات ایرانی به‌عنوان یک محصول باکیفیت  نیست و به‌عنوان یک محصول اقتصادی شناخته می‌شود این در حالی است که محصول ایرانی به نام دیگر کشورها به اروپا صادر می‌گردد و استانداردهای اروپا را دارد.

ما می‌توانیم با استفاده از انرژی ارزان و قیمت تمام‌شده ارزان محصول رقابتی به بازار عرضه کنیم که علاوه بر بازار منطقه بازارهای جهانی را از آن خود کنیم و محصول ساخت ایران را صادر کنیم که در این مهم، برندینگ بین المللی محصولات ایرانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بازگردیم به بیست و ششمین نمایشگاه صنعت ساختمان در اصفهان! شما از شرکت در این نمایشگاه چه اهدافی را دنبال می‌کنید و سطح برگزاری آن را چگونه توصیف می‌کنید؟

سطح برگزاری و شرکت‌های مشارکت‌کننده از سطح بالایی حتی نسبت به سال قبل برخوردار است و استقبال بازدیدکنندگان خیلی عالی بوده است و آراتایل با ارایه  محصولات جدید خود در این نمایشگاه و محصولات سایز بزرگ (اسلب)جامعه ساختمان کشور را به آخرین پیشرفت‌ها در صنعت کاشی و سرامیک آشنا می‌کند تا بتوانند در طراحی‌ها و ساخت‌وسازهای خود بهره گیرند .

در پایان بفرمایید برای توسعه کسب‌وکار متبوع خود چه برنامه‌هایی دارید و فکر می‌کنید چه عوامل و تغییراتی می‌تواند به بهبود زیست‌بوم صنعت ساختمان در اصفهان و کشور یاری برساند؟

ما با طراحی و احداث بزرگ‌ترین نمایشگاه تخصصی کاشی و سرامیک در اصفهان در پی اجرای رسالت خود که بردن زیبایی به محل کار و زندگی مردم است و ساختن یک محیط زیبا هستیم .ما بستری را فراهم کردیم که طراحان و معماران و حتی مصرف‌کنندگان تجسم بهتری از محصولات داشته که رابطه آن انتخاب صحیحی طراحی محیط‌های خود داشته باشد و در کنار این منظور شهر اصفهان که از دیرباز به‌عنوان مهد کاشی هفت‌رنگ و معماری اصیل ایرانی شناخته می‌شود را به دنیا معرفی کنیم در پایان از جامعه ساختمان‌سازی درخواست داریم که این مجموعه را در این راه که ارتقای سطح علم و دانش است را یاری کنند.