غلامرضا عُشاقی اظهار‌کرد: تاکنون ۶۹۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و افزون بر ۱۴۶ میلیارد ریال اعتبار استانی برای پروژه های مذکور تخصیص یافته است.

مدیر مهندسی آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: با توجه به کمبود منابع آبی در استان و لزوم مصرف بهینه در آبیاری کشاورزی، اجرای هرچه بیشتر و فراگیرتر پروژه‌های آبیاری جدید و تحت فشار در این خطه ضروریست.

عشاقی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت تجهیزات مرتبط با سامانه‌های آبیاری تحت فشار مشکل اساسی در اجرای آن است و می‌طلبد که میزان اعتبارات و تسهیلات این بخش بیشتر شود.

وی تصریح کرد: توسعه پروژه های آب و خاک به ویژه در حوزه آبیاری سبب ارتقای تولید و بهبود کیفیت محصولات تولیدی می‌شود و ارزش افزوده بالاتری برای تولیدکنندگان و سهم بیشتری در صادرات به دنبال خواهد داشت.

استان اصفهان با ۵۶۸ هزار هکتار اراضی باقابلیت کشاورزی که معادل پنج درصد از مساحت استان و سه درصد از اراضی کشاورزی کشور است و همچنین شرایط متنوع آب و هوایی، استعداد تولید انواع محصولات کشاورزی را دارد به‌گونه‌ای که در مناطق گرم و خشک استان خرما، انار و پسته، در مناطق سرد و کوهستانی بادام و گردو، و در مناطق معتدل و سرد انواع محصولات دانه‌دار و هسته‌دار کشت می‌شود.