babc-logo.7725a570 copy

فعالیت این شرکت در زمینه ارائه کلیه خدمات عمومی و تخصصی حمل‌ و نقل باری ریلی و ترکیبی (عملیات جاده ای) در داخل و خارج از کشور است. عمده بارهایی که توسط این شرکت تاکنون حمل شده‌اند محصولات معدنی (شامل کنسانتره آهن، گندله و …)، محصولات فولادی (شامل آهن اسفنجی، شمش، اسلب، کویل و …) و کانتینر مربوط به شرکت‌های معدنی و صنعتی خصوصی و دولتی و نیمه دولتی می‌باشند.

پرتوبار فرابر خلیج فارس در سال 1399 توانست با حمل بیش از 800.000 تن محصولات فولادی، 194.000 تن فرآورده‌های نفتی، 552.000 تن محصولات معدنی، کنسانتره و گندله آهن و همچنین برخی از کالاهای تجاری، در شبکه حمل و نقل راه ‌آهن جمهوری اسلامی ایران در بین شرکت‌های حمل‌ و‌ نقل ریلی رتبه مناسبی را به خود اختصاص دهد.

این شرکت با دارا بودن کادری متخصص و مجرب و دفاتر فعال در شهرهای مختلف از جمله در بندرعباس، سبزوار، سنگان، خواف، ماهشهر، سمنگان، سیرجان و تهران و همچنین ماشین‌آلات و تجهیزات بارگیری و تخلیه کانتینر در زمره شرکت‌های با قابلیت حمل ‌و ‌نقل ترکیبی به‌شمار می‌رود که از نگاه متخصصین و کارشناسان صنعت حمل ‌و ‌نقل می‌تواند نقش موثری در ارتباط بین حمل‌ و ‌نقل جاده‌ای و حمل‌ و ‌نقل ریلی بازی کند. چشم انداز شرکت جهت حمل بار در سال 1402 به میزان 1,062,000,000 تن و به دست آوردن 5 درصد سهم از بازار می باشد.

پرتوبار فرابر خلیج فارس در سال 1397 به شکل غیر رسمی جهت پذیرش در بازار بورس شروع به فعالیت کرد و بنا به مصوبه 27/07/1400 هیات پذیرش فرابورس ایران، در بازار دوم فرابورس ایران پذیرفته شد و از تاریخ 08/01/1402 به‌عنوان شرکت پذیرفته‌شده در گروه «حمل‌ونقل، انبارداری و ارتباطات» و «زیرگروه  حمل ‌و‌ نقل از طریق خطوط راه ‌آهن» و نماد «حپرتو» در فهرست بازار دوم فرابورس ایران درج شده است.  همچنین عرضه اولیه سهام شرکت در روز چهارشنبه ۱۲ مهرماه به سرانجام رسید.

کارگزاری بانک آینده مشاور عرضه و پذیرش و کارگزار عرضه کننده «حپرتو» بوده است. این دومین تجربه موفق کارگزاری در زمینه عرضه و پذیرش شرکت‌ها در بازار سرمایه می‌باشد و اولین موفقیت در این حوزه پذیرش فولاد سپید فراب کویر بوده است.

عکس پس زمینه رپورتاژ copy