وزیر فرهنگ ترکمنستان گفت: روابط ایران و ترکمنستان علاوه بر همسایگی، ریشه در تاریخ و قرون گذشته دارد و راه‌اندازی روزها و برنامه‌های فرهنگی گامی مؤثر در جهت افزایش روابط خواهد بود.

وی ادامه داد: بین دولت‌های دوست ایران و ترکمنستان روابط دوستانه‌ای در راستای فرهنگ، تمدن، انرژی و سیاست وجود دارد که از گذشته ادامه داشته و امیدواریم ادامه‌دار باشد.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی روزها و برنامه‌های فرهنگی گامی مؤثر در جهت ارتقا روابط خواهد بود، در گذشته روزهای فرهنگی ترکمنستان در ایران برگزار شده است و این بار این رویداد در شهر زیبای اصفهان که دارای بناهای تاریخی زیادی است برگزار می‌شود.

وزیر فرهنگ ترکمنستان اظهار‌کرد: هنرمندان ۲ کشور در برنامه‌های فرهنگی به اجرا می‌پردازند و در «روزهای فرهنگی ترکمنستان در اصفهان» برنامه‌های متنوعی از جمله نمایشگاه صنایع دستی، کُنسرت‌های موسیقی و شب شعر برنامه‌ریزی شده است.

به مناسبت برگزاری «هفته فرهنگی ترکمنستان در اصفهان»، نشست ادبی در باره زندگی و آثار «مختومقلی فراغی» شاعر و متفکر بزرگ ترکمن نیز در طول این هفته برگزار خواهد شد.

سال گذشته نیز "هفته فرهنگی اصفهان" در عشق آباد پایتخت ترکمنستان برگزار شد و در آن مراسم افزون بر ۵۰ هنرمند ایرانی و گروه‌های مختلف هنری که تعداد زیادی از آن ها از استان اصفهان بودند، شرکت داشتند.

منبع: ایرنا