انتخاب بهتر، حفاظت از منابع

حالا اما اصفهان میزبان نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و تاسیسات سرمایشی و گرمایشی و با توجه شرایط خاصی که در این شهر حاکم شده، فرصتی خوبی برای اطلاع از آخرین دستاوردهای صنعت تاسیسات و سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی برای خانه‌های شهری، ساختمان‌های دولتی و عمومی در کنار دیگر صنایع به وجود آمده است. مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در همین زمینه در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و تاسیسات سرمایشی و گرمایشی از ۱۳ آذرماه، گفت: کیفیت سازه‌های ساختمانی به میزان فراوانی به تأسیساتی بستگی دارد که در آن به کار گرفته می‌شود. هرچه کیفیت و عملکرد این تأسیسات مطلوب‌تر باشد نیاز به بازسازی و تعمیرات در دوره‌های طولانی‌تری در ساختمان‌ها ایجاد می‌شود.

احمدرضا طحانیان یادآور شد: با پیشرفت فنّاوری تحول عظیمی در صنعت تأسیسات پدید آمده و امروز می‌توانیم کارایی و بازدهی بسیار بالاتری توأم با توجه به شاخص‌های توسعه پایدار و هوشمند سازی را نیز از این صنعت انتظار داشته باشیم که در این میان نقش تأسیسات سرمایشی و گرمایشی بسیار حائز اهمیت است. به گفته وی این تأسیسات نقش محوری در ساختمان دارند و در ایجاد زیرساخت‌های توسعه اقتصادی و جلوگیری از هدر رفت منابع بسیار تأثیرگذار هستند. طحانیان تاکید کرد: منظور از تاسیسات سرمایشی، تاسیسات مرکزی سرمایشی است که آب یا سیال سرد شده را در نقطه‌ای خارج از ساختمان تولید کرده و به قسمت‌های مختلف آن ساختمان می‌فرستد. غالبا این تاسیسات جایی در بیرون از ساختمان مانند پشت‌بام، زیرزمین یا موتورخانه نصب و راه‌اندازی می‌شوند. وی افزود: همچنین تأسیسات گرمایشی به‌طورمعمول دستگاه‌هایی مانند بخاری، رادیاتورها، آبگرم کن‌ها، فن‌کوئل‌ها، پکیج‌های شوفاژ دیواری و موتورخانه‌ها را شامل می‌شود. عملکرد این تأسیسات نقش چشمگیری در رفاه و آسایش ساکنین ساختمان دارد و بنابراین در انتخاب و استفاده از آن‌ها باید با حساسیت اقدام کرد. مدیرعامل نمایشگاه اصفهان گفت: بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و تاسیسات سرمایشی و گرمایشی که از تاریخ ۱۳ الی ۱۷ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های اصفهان برگزار می‌شود، فرصت کم‌نظیری برای آشنایی، مقایسه و انتخاب این تأسیسات است.

در این نمایشگاه طیف مختلفی از تولیدکنندگان نام‌آشنای این صنعت به ارائه محصولات و خدمات خود خواهند پرداخت و شرایطی فراهم خواهد شد تا با آخرین تحولات و دستاوردهای صنعت تأسیسات گرمایشی و سرمایشی در کشور آشنا شویم.  افزایش کمی فضای نمایشگاه نسبت به سال گذشته فرصتی است که برندهای بیشتری در این نمایشگاه حضور پیدا کنند و تنوع بالاتری را در این رابطه شاهد باشیم. ۸۷ مجموعه از تولیدکنندگان تجهیزات و سیستم‌های گرمایشی، تولیدکنندگان تجهیزات و سیستم‌های سرمایشی و تهویه مطبوع، تولیدکنندگان انواع سیستم‌های تاسیساتی، انواع لوله و اتصالات و گروه‌های خدماتی و پیمانکاری در این نمایشگاه غرفه خواهند داشت و شاهد حضور برندهای مطرح در این حوزه خواهیم بود. همچنین برخی از نمایندگان شرکت‌های خارجی همچون IMP PUMPS-WORTEX، وارم هاوس، گری، ساپکو تک و بارلی نیز در این نمایشگاه حضور دارند. به‌علاوه در حدود نیمی از ظرفیت مشارکت‌کنندگان را تولیدکنندگان خارج از استان تشکیل می‌دهند و این نمایشگاه میزبان برندهایی از استان‌های تهران، مازندران، قزوین، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی است.

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و تاسیسات سرمایشی و گرمایشی که در فضایی بالغ‌بر ۱۵ هزار متر برگزار خواهد شد، فرصتی برای تولیدکنندگان، متخصصان، انبوه‌سازان، دیگر موسسات و شرکت‌های دست‌اندرکار در امر ساخت‌وساز و مصرف‌کنندگان نهایی است تا با آخرین دستاوردها و تحولات تجهیزات سرمایشی و گرمایشی آشنا شوند، محصولات و خدمات این حوزه را به‌منظور انتخاب‌های بهینه شناسایی کنند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان