برای ستون چپ صفحه 2 copy

فولاد مبارکه امروز یکی از بزرگ‌ترین و خوش‌نام‌ترین مجموعه‌های صنعتی کشور است که به حول و قوه الهی و باهمت و اراده و پشتکار همه مدیران، کارکنان و کارگران خود، از ابتدای راه‌اندازی و ساخت تا زمان بهره‌برداری، توسعه و جهان‌ترازی، به نمادی از خودباوری، استقلال، خودکفایی و اعتماد ملی ایرانیان تبدیل‌شده است.

روزهای آغازین شکل‌گیری این مجتمع عظیم صنعتی، شعار فولاد مبارکه «کار زندگی است» بود و اگرچه درظرفیت اسمی این شرکت تولید ۲.۵ میلیون تن فولاد هدف گذاری شده بود،همت و اراده پولادمردانی که دل در گروِ ساخت ایران نهاده بودند این کارخانه را به بزرگ‌ترین واحد تولیدکننده فولاد در کشور تبدیل کرد و هم‌اکنون فولاد مبارکه با گذر از تولید ۷.۲ میلیون فولاد، در اوج اقتدار و شکوفایی خود قرار دارد و با تأمین نیاز بیش از سه هزار کارخانه، کارگاه صنعتی و واحد تولیدی، ضمن تأمین نیاز بازار داخلی و ارزش‌آفرینی در بازار، رشد صنعتی کشور را در پی داشته است.

دستاوردهای فولاد مبارکه برای تولید ناخالص ملی، صنعت، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع ایران اسلامی بر کسی پوشیده نیست و بدون اغراق، سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته در این مجتمع صنعتی برای توسعه صنعت فولاد، اقتصاد، تولید و کارآفرینی، اشتغال‌زایی، توسعه زیرساخت‌های انرژی کشور، آموزش، بهداشت و درمان، فرهنگ و جامعه و ورزش در کشور بی‌نظیر بوده و رونق‌بخشی این واحد صنعتی در تمامی حوزه‌های کسب‌وکار و جامعه هر روز جلوه‌ای تازه عرضه می‌دارد.

الگویی که در گام اول انقلاب اسلامی و در سال‌های آغازین پیروزی جمهوری اسلامی ایران ظهور و بروز یافت و بالغ شد و هم‌اکنون در دومین دور تعالی و تکامل و در گام دوم توسعه صنعتی ملی و فراملی در تلاش است تا همچنان به‌عنوان مولود انقلاب اسلامی سندی روشن از توفیق حکمرانی نظام اسلامی در خدمت‌گزاری و وفاداری به میهن باشد و توسعه پایدار را برای کشور به ارمغان آورد.

بدیهی است که در کنار موفقیت‌های فولاد مبارکه در عرصه تولید، صنعت و اقتصاد، آنچه این شرکت معظم صنعتی را به الگوی بنگاه‌داری کشور تبدیل کرده، امکان ادراک، لمس و مشاهده خدمات فولادمبارکه به کشور است. این نکته که برکات این شرکت تنها در اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم ۳۸۰ هزار نفر افراد توانمند در اقصی نقاط کشور قابل احساس است نشانی روشن از لمس عینی وجود پرافتخار فولاد مبارکه است، نکته‌ای که در صحبت‌های مقام معظم رهبری نیز به تکرار از آن یادشده که باید خدمات ارائه‌شده به مردم، برایشان قابل‌درک و لمس باشد.

بدیهی است فولاد مبارکه به‌عنوان شرکتی بالنده و موفق و پیشرو، به دنبال تحقق آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی در صنعت و صنعت فولاد است که پس از طی مسیری پرفرازونشیب، هم‌اکنون در قله افتخارات قرار دارد و در گام دوم مسیر پرافتخار خود در پی خلق آینده‌ای بهتر برای هم‌میهنان عزیز است.

شایسته است در سالروز تأسیس شرکت فولاد مبارکه در ۲۳ دی‌ماه، از تمامی مدیران، کارمندان، کارگران و همکاران خدوم و پرتلاش شرکت و زیرمجموعه‌های آن و پیمانکاران پرتلاش که نقشی مؤثر و تعیین‌کننده در تعالی و توسعه فولاد مبارکه داشته‌اند قدردانی کنم و آرزو نمایم که این مولود میمون و مبارک، آینده‌ای بهتر برای ایران اسلامی به ارمغان آورد.