به گزارش «ایرنا»، سازمان بورس و اوراق بهادار در جهت شفافیت هرچه بیشتر عملکرد نهاد ناظر بازار سرمایه، اقدام به انتشار صورت‌های مالی تلفیقی و تفکیکی شرکت‌های تابعه برای سال ۱۴۰۱ در پایگاه Shafaf.seo.ir کرد.

سازمان بورس و اوراق بهادار که از دوسال گذشته اقدام به انتشار صورت مالی سالانه کرده بود، در ادامه این تصمیم در جهت شفافیت هرچه بیشتر عملکرد نهاد ناظر بازار سرمایه، اقدام به انتشار صورت‌های مالی تلفیقی و تفکیکی شرکت‌های تابعه برای سال ۱۴۰۱ کرد.

براساس صورت‌های مالی منتشرشده سازمان بورس در پایگاه Shafaf.seo.ir، درآمد این سازمان که در سال گذشته با کاهش ۵۲درصدی مواجه شده بود امسال با افزایش ۱۳درصدی مواجه شده تا بخشی از جریان افت درآمد سال گذشته را جبران کند.

 همچنین با توجه به تعریف ادارات جدید و تنوع‌‌‌بخشی ماموریت‌‌‌ها، نیروهای آن بالغ بر ۹۳نفر افزایش پیدا کرده و به ۶۳۶نفر رسیده است.

علت کاهش درآمدها طی دوسال قبل، غالبا کاهش کارمزد نظارتی بر معاملات بورس و فرابورس بوده است. اما در سال ۱۴۰۱ با رونق گرفتن معاملات بورس‌کالا و تنوع‌بخشی به ابزارها و محصولات، این بورس توانست پیشتاز رونق معاملات باشد. جزئیات بیشتر گزارش را می‌‌‌توانید در سامانه شفاف سایت SEO مشاهده کنید.