وی یادآوری کرد: در زمان کنونی پنج هزار و ۸۰۰ هکتار بافت‌‌ فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در آذربایجان شرقی وجود دارد که از این میزان بافت‌های ناکارآمد ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار در تبریز قرار دارد.

مدیرکل‌‌ راه ‌‌و‌‌ شهرسازی آذربایجان‌‌شرقی، سهمیه استان برای تولید مسکن بازآفرینی را هفت هزار و ۶۹۲ واحد اعلام کرد و گفت: سطح اراضی ملی تخصیص یافته به تولید مسکن بازآفرینی شهری در استان ۱۰۰ هکتار و تعداد واحدهای مسکونی قابل ساخت مسکن در محدوده بازآفرینی ۱۰ هزار واحد مسکونی است. سلطانی با بیان اینکه با اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری ۷/ ۶ مترمربع بر سطح سرانه خدمات عمومی در آذربایجان شرقی افزوده شده است، افزود: در زمان کنونی حدود یک میلیون و ۵۱۰ هزار نفر از جمعیت استان در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی ساکن هستند که از این تعداد ۹۰۰ هزار نفر در بافت‌های ناکارآمد تبریز سکونت دارند.

وی اظهار کرد: پله‌‌گذاری محله‌های «ملازینال» و «خلیل‌‌آباد» تبریز، ساماندهی ورودی و پیاده‌‌روسازی محله «چلب» در ورودی اهر، جدول‌‌بندی معابر و آسفالت محله «انزاب» مراغه، احداث پل ارتباطی روی قوبی چای، بهسازی کفپوش محلات و ساماندهی حاشیه مسیل رودخانه قوبی چای فازهای یک، ۲ و ۳، توسعه شبکه فاضلاب و بهسازی و آسفالت معابر در حاشیه شهرک ولیعصر میانه از مهم‌ترین طرح‌های بازآفرینی شهری اجرا شده در استان است. سلطانی طرح‌های مهم تولید مسکن بازآفرینی آذربایجان شرقی در تبریز را احداث شهرک جوانان با پنج هزار واحد مسکونی در وسعت ۶۱ هکتار زمین با کاربری مسکونی، طرح ۲ هزار واحد مسکونی شهرک طلاییه در وسعت حدود ۱۳ هکتار، طرح احداث ۴۸۰ واحد مسکونی اسدگولی در وسعت ۶/ ۱ هکتار و یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی طرح اراضی کرکج اعلام کرد.